اولویت نخست ما تأمین سلامت دانش آموزان است/ برنامه ریزی برای واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال

کاظمی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس سلامت دانش‌آموزان اولویت نخست ما است، گفت: احتمالاً زمینه‌های بازگشایی مدارس مدتی بعد از آغاز سال تحصیلی مهیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا کاظمی» ظهر امروز(پنج شنبه ۱۸ شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد آموزش و پرورش آمادگی دارد سال تحصیلی جدید را از اول مهرماه آغاز کند در زمینه حضور دانش آموزان را بارعایت الزامات لازم فراهم کنیم.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سراسر کشور ۲ هزار و ۱۵۰ فضای آموزشی و ۱۰ هزار کلاس درس در اول مهر ماه آماده بهره برداری است، همچنین هشت هزار سرویس بهداشتی بازسازی شده و مدارس نیز تجهیز شده‌اند.


وی اضافه کرد: این اقدامات نشان می‌دهد ما برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

 

کاظمی در پاسخ به این پرسش که آیا بازگشایی مدارس به صورت حضوری خواهد بود، پاسخ داد: ما الگوی متفاوتی را طراحی کردیم و برای کل کشور الگوی یکسانی نداریم، با توجه به اینکه شرایط کرونا در سطح کشور متفاوت است نحوه بازگشایی را متفاوت دیدیم و هفته آینده برنامه خود را در قالب الگوی بازگشایی مدارس به مدیران مدارس کشور اعلام خواهیم کرد و اختیارات را به منطقه و مدرسه می سپاریم، در واقع ما استانداردها و اصول را مشخص می کنیم اما منطقه و مدرسه و شورای آموزش و پرورش شهرستان با تمامی ملاحظات برای بازگشایی مدارس و کلاس حضوری تصمیم می گیرد.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در بازگشایی مدارس سلامت دانش‌آموزان اولویت نخست ما است، با اشاره به شرایط واکسن کرونا دانش آموزان تصریح کرد: کشورهای دیگر به سمت واکسیناسیون کرونا دانش آموزان زیر ۱۰ سال حرکت نکردند و در هیچ جا از دنیا نیز واکسن کرونا دانش آموزان زیر ۱۰ سال تزریق نشده است، البته برخی از کشورها واکسن کرونا را برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق کردند و این موضوع در کشورمان مطرح شده و در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونای فرهنگیان در نوبت اول تقریباً به اتمام رسیده و در نوبت دوم نیز با رشد ۱۰ الی ۳۰ درصدی همراه بوده است و امیدواریم تا اول مهر ماه به اتمام برسد.

 

کاظمی متذکر شد: احتمالاً زمینه‌های بازگشایی مدارس  مدتی بعد از آغاز سال تحصیلی مهیا شود.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: خوشبختانه طی سال های اخیر نهضت مدرسه سازی در سطح کشور شکل گرفته و بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش برای مدرسه سازی  از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و مشارکت خیرین نیز گسترده تر شد و متوسط سرانه آموزشی کشور به بیش از یک متر افزایش یافته است.

 

 

کد خبر 1092861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha