عبادت بدون ولایت هیچ سودی برای انسان ندارد

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه عبادت بدون ولایت هیچ سودی برای انسان ندارد، گفت: اصحاب سیدالشهدا(ع)در صف ولایت الهی بوده و اهل نماز، روزه، زکات، حج، قرآن و نماز شب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «اسماعیل صلواتی» امروز در یادواره پایگاهی شهدای روستاهای جاورده و دشت آزادی که با حضور مردم ولایت مدار بخش چاروسا و خانواده شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا زنده‌های جاودان هستند که لحظه به لحظه زندگی ما را مشاهده می‌کنند و انتظار آنها از ما این است که راهشان را با اخلاص ادامه دهیم و از آرمان‌های انقلاب اسلامی محافظت کنیم.

 

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: در طول تاریخ بشریت تمام تلاش کسانی که تحت ولایت شیطان بودند این بود که از ساحت مقدس ولایت معصومین علیهم السلام و حجت‌های خدا قداست‌زدایی کنند و در همه عصرها این هنر شیطانی وجود داشته است.

 

وی تصریح کرد: یک روز در زمان پیامبر اکرم (ص) و اوج این هنر شیطانی را در زمان ولایت مولا علی علیه‌السلام در سقیفه بنی ساعده می‌بینیم و در زمان امام حسن مجتبی علیه السلام و نهایت تلاش این حزب شیطانی در زمان امام حسین(ع) بود که ابتدا از ساحت مقدس سید الشهدا (ع) قداست‌زدایی کردند.

 

صلولتی ادامه داد: در روز عاشورا این دو ولایت خیلی روشن یعنی ولایت الله در وجود مقدس امام حسین علیه السلام و ولایت شیطان در یزید، شمر و عبیدلله زیاد متجلی می شوند.

 

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: در گروه شیطان عده‌ای نماز خوان، اهل روزه و اهل حج و حافظ قرآن و حتی اهل نماز شب به قصد قربت آمدند حجت خدا را شهید کردند و مشکل عمده این گروه فقط این بود که با ولایت تنظیم نبودند، ولایت باور و ولایت یاور نبودند و تا قیام قیامت ملعون شدند.

 

وی با بیان اینکه عبادت بدون ‌ولایت هیچ سودی برای انسان ندارد، عنوان کرد: در صف ولایت الهی اصحاب سید الشهدا (ع) هستند که اهل نماز، روزه،  زکات، حج، قرآن و نماز شب هستند اما همه اینها در ذیل ولایت پذیری ارزش پیدا می‌کند.

 

صلواتی با بیان اینکه امروز پیام شهیدان درس ولایت مداری است، خاطرنشان کرد: ولایت الله، ولایت پیامبر(ص)، ائمه هدی و ولایت امام عصر (عج) در وجود مبارک رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب حضرت امام خامنه‌ای متجلی است.

 

سرهنگ علی مردان روستا هم در این آئین، گفت: شهدا نماد قدرت اخلاص و صداقت بودند هر گاه اسمی از مردانگی می‌شود این شهدا بودند که حرف اول را می‌زدند.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس که گردان تحت امر او به خط شکن معروف بود، به نقش شهدا، جانبازان و نیروهای اعزامی از چاروسا در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: حقیقتا نیروهای اعزامی از چاروسا با دلاوری‌های خود نقش بسیاری در پیروزی‌های زمان جنگ در گردان‌هایی که فرماندهی کردم داشته‌اند.

 

وی ادامه داد: از شهدای زنده هشت سال دفاع مقدس که از نیروهای چاروسا و دهستان جاورده بودند، آقای مقدسی جانباز شیمیایی است که تا پای جان جنگید و دلیرانه به جنگ با دشمن بعثی تا مرز شهادت رفت.

 

روستا در ادامه، گفت: شهدا و جانبازان با انتخاب راه حق، آینده ما را ترسیم کردند و ما باید همواره قدردان رشادت‌ها و از خودگذشتگی آن‌ها باشیم.

کد خبر 1092874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha