ایجاد بستر برای نقش آفرینی مردم و فعالین اقتصادی از اهداف بسیج سازندگی

محترمی گفت: ایجاد بستر لازم برای نقش آفرینی مردم و فعالین اقتصادی از اهداف بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

«امید محترمی» با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی به تشریح برنامه های این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پرداخت و به خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: ایجاد بستر لازم و مناسب برای نقش آفرینی مردم و فعالین اقتصادی در سطح کشور و مردمی کردن اقتصاد مهمترین اهداف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ۲۴ بند مهم در این ابلاغیه تاکید شده و در راستای تحقق و اجرای این سیاست ها بسیج برنامه ریزی های لازم برای اقدامات موثر را انجام داده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رویکرد بسیج در این مسیر ایجاد ظرفیت ها و بسترهای لازم برای تشکیل اقتصاد درون زا است، ادامه داد: به دنبال این هستیم الگویی جامع و الهام بخش برای سایر بخش ها ایجاد کنیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: خوشبختانه در طول این سالها اقدامات قابل توجهی در این راستا در بسیج انجام شده که افزایش تولید، کمک به امنیت و تامین غذایی، ایجاد اشتغال و در نهایت رفع فاصله های طبقاتی و ایجاد عدالت از جمله این فعالیت ها بوده است.

 

آموزش و توانمندسازی افراد مهمترین برنامه و سیاسیت بسیج سازندگی

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی یکی از راهبردهای اصلی در مسیر تحقق اهداف است، اضافه کرد: باید همه توان و ظرفیت های لازم در این راستا به کارگیری شود تا بتوانیم اقتصادی پویا ایجاد کنیم.

 

محترمی در ادامه مهمترین برنامه و سیاست بسیج سازندگی استان مرکزی را آموزش و توانمندسازی افراد برای تقویت پتانسل های نسبی آنها دانست و ادامه داد: ما در بسیج سازندگی به دنبال این هستیم که با تقویت توانمندی های افراد در راستای ایجاد اشتغال برای آنها اقدامات موثر انجام دهیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های آموزشی و اقداماتی از این دست اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی برای افراد یکی از برنامه های مهم بسیج سازندگی است.

 

این مقام مسئول به بهره مندی بیش از ۳۵ هزار نفر در استان مرکزی از دوره های آموزشی اشاره کرد و اضافه کرد: افراد با شرکت در این کلاس ها و دوره های آموزشی توانمند شده و بسیاری از آنها با اخذ مدرک معتبر مهارتی، موفقیت های زیادی کسب کردند.

 

محترمی ادامه داد: دوره های توانمند سازی در عرصه های تولیدی، خدماتی، فنی و کشاورزی با مشارکت دستگاه های متولی برگزار می شود و بسیجیان و جهادگران با شرکت در این دوره ها توانمند شده و مهارت های لازم را کسب می کنند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی توانمند سازی را یک اصل مهم در بسیج دانست و اضافه کرد: توانمند سازی در بسیج از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما اعتقاد داریم افراد در ابتدا باید توانمند شوند و پتانسیل های آن شکوفا شود و در نهایت در راستای تولید و اشتغال آفرینی گام بردارند.

 

ایجاد۶۸۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور در استان مرکزی

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حمایت از افراد آموزش دیده با پرداخت تسهیلات گام بعدی بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال است، گفت: افرادی که توانایی لازم را در راستای ایجاد اشتغال ندارند توسط بسیج سازندگی حمایت می شوند.

 

محترمی در ادامه با بیان اینکه در طی هفت سال گذشته بیش از یکصد و ده میلیارد تومان تسهیلات از سوی بسیج سازندگی در اختیار افراد قرار گرفته است، ادامه داد: بیش از ۸ هزار فرصت شغلی پایدار در سطح استان مرکزی ایجاد شده است.

 

وی یکی دیگر از اقدامات در مسیر اقتصاد مقاومتی را ایجاد صندوق های قرض الحسنه دانست و بیان کرد: در سطح استان مرکزی ۶۸۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور ایجاد شده و بیش از ۳۰ هزار نفر در سطح استان مرکزی سازماندهی شدند که در دوسال اخیر بیش از ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

 

ایجاد ۵۰ تعاونی اشتغال در کنار صندوق های قرض الحسنه

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در کنار ایجاد صندوق های قرض الحسنه ۵۰ تعاونی اشتغال ایجاد شده که موضوعات مربوط به اشتغال را پیگیری می کنند، بیان کرد: امید است با این فعالیت ها توانسته باشیم گام موثری در راستای ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف برداریم.

 

محترمی توانمند سازی افراد را یکی از مهمترین اولویت های بسیج سازندگی دانست و گفت: تشکیل دهکده های اقتصاد مقاومتی، برای تحقق اهداف در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ دهکده اقتصادمقاومتی در سطح استان شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: ما با تاسیس این دهکده ها به دنبال آموزش، توانمند سازی و کمک به ایجاد بستری مناسب برای کسب تجربه متقضایان ایجاد اشتغال هستیم و امیدواریم در این مسیر موفقیت های خوبی حاصل شود.

 

ایجاد 950 فرصت شغلی در سال گذشته

 

محترمی همچنین به ایجاد اشتغال و فعالیت های انجام شده در این راستا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد تومان بیش از ۹۵۰ فرصت شغلی ایجاد شد که رویکرد بیشتر در مناطق محروم و خصوصا کمک برای زدودن فقر و محرومیت از این مناطق بود.

 

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات تنها نمی تواند به ایجاد اشتغال منجر شود، گفت: تسهیلات یک مشوق در کنار سایر اقدامات است و بسیج سازندگی به هیچ عنوان رویکرد تصدی گری ندارد و تنها هدفش تسهیل گری و حمایت از افراد ضعیف است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی به عنوان خادم ملت با حفظ کرامت و منزلت خدمت بی منت به محرومین را ارائه می کند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه گروه های جهادی بسیج سازندگی ثابت کرده اند که می توانند نقش بسیار موثری در بخش های مختلف داشته باشند، اضافه کرد: الگوی حرکتی بسیج سازندگی مبتنی بر نقش آفرینی مردم است و مردم با حضور و مشارکت خود در این راستا نقش آفرینی می کنند.

 

وی به اهیمت حضور و مشارکت مردم در بخش های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: اگر مردم در کنار بسیج و همراه با ما باشند و بسیج مردمی اتفاق بیفتد موفقیت های بزرگ حاصل خواهد شد و اگر مردم پای کار نباشند موفقیتی حاصل نخواهد شد.

 

وجود بیش از ۲۰۰ عنوان عرصه اشتغال در بسیج سازندگی

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ عنوان عرصه اشتغال در بسیج سازندگی وجود دارد و بسیج می توان حمایت های لازم از آنها را انجام دهد، گفت: این عرصه ها از پرورش آبزیان و کشاورزی گرفته تا واحدهای خدماتی و ایجاد فروشگاه ها برای ارائه محصولات و حمایت از طرح های دانش بنیان و صنایع دستی هستند که می توانند در راستای اشتغال پایدار برای اقشار مختلف نقش بسزایی ایفا کنند.

 

محترمی در ادامه با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق شعار سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بسیج سازندگی به دنبال نقش آفرینی گسترده است و عزم جدی در این مسیر دارد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: ما در مجموعه بسیج سازندگی سعی داریم گام های بلندی برای مبارزه با بیکاری و فقر برداریم و تحقق اقتصاد مقاومتی را با قوت اجرا خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده در سالجاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان مرکزی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از این مقدار تاکنون ۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که در کنار آموزش های لازم در اختیار افراد قرار می گیرد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: ما در بسیج سازندگی در نظر داریم در سالجاری بیش از یک هزار فرصت شغلی پایدار در استان ایجاد کنیم و حمایت از پانصد واحد تولیدی کوچک و بزرگ که راکد و یا نیمه فعال هستند را در دستور کار داریم.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: امید است با انجام این فعالیت های بتوانیم گام های موثری در راستای مبارزه با فقر و کمک به نیازمندان و محرومین برداریم.

کد خبر 1092887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha