هدف ما ایجاد شهر پیشرفته اسلامی است/ مسجد محوری مهمترین رویکرد ما است

حجت الاسلام حیدری با اشاره به نقش مساجد در تحقق شهر پیشرفته اسلامی گفت: مسجد محوری مهمترین رویکرد ما در شورای ششم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام سید ناصر حیدری» سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یکی از اساسی ترین و مهمترین وظایف شورا در دوره جدید انتخاب شهردار بود که بر مبنای رویکرد و نگاه به شهر این انتخاب صورت گرفت.

وی افزود: متاسفانه شهر یزد به دلیل نرفتن به سمت درآمد پایدار و سرمایه گذاری، شاهد فشار بر مردم در جهت درآمدزایی بوده است که نمونه ان را در جریمه ها، عوارض و  غیره است ولی برای رهایی از این فشار بایستی سرمایه گذاری کرده و در جهت درآمد پایدار گام برداریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به انتخاب شهردار یزد بیان کرد: دومین رویکرد و ماموریت ما در راستای جذب نیروی خدمتگذاری برای تصدی شهرداری یزد بود که در کنار ان توجه به امور فرهنگی، رفاهی و گردشگری امری اساسی بود.

حیدری بیان کرد: تعداد 70 پروژه نیمه تمام از سال های گذشته، بلاتکلیف بودن مردم در برخی از پروژه ها، توجه به حوزه محیط زیست، توسعه فضای سبز، نگهداری آسفالت و وضع موجود از جمله عواملی بود که ما را در انتخاب شهردار مقداری با دقت همراه کرد که بیش از دو ماه برای انتخاب شهردار وقت گذاشته شد که این مباحث و سخت بودن تطبیق شاخصه ها بر روی مصادیق باعث شد که پروسه انتخاب شهردار طول بکشد.

وی ادامه داد: حق مردم، انتخاب بهترین شهردار بود که استیفای این حق، باعث شد که ما از آخرین زمان خود برای انتخاب شهرداری نیز استفاده کنیم.

حیدری گفت: هدف ما ایجاد شهر پیشرفته اسلامی است تا زیبایی، نشاط، احساس آرامش مردم در این شهر صورت گیرد.

وی بیان کرد: رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته شهر، مهاجر پذیری، ساماندهی اتباع، ارتباط با نهادهای مردمی به ویژه در محلات با نگاه محله محوری و مسجد محوری از جمله دغدغه های شورا در دوره جدید است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به سرانه مسجد در مناطق مختلف شهر گفت: در بافت تاریخی سرانه مسجد به ازای هر یکصد نفر یک مسجد بوده ولی متاسفانه در برخی از مناطق شهر یزد به ازای هر 10 هزار نفر یک مسجد نیز وجود نداردو

حیدری ادامه داد: برای اعتلا، رشد و پیشرفت محلات و مساجد بایستی تصمیم گیری را بر اساس اتاق فکر و با حضور معتمدین و نخبگان انجام دهیم و تحت عنوان هایی مانند شورایاری، محله محوری، مسجد محوری و شورای محل در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به نقش مساجد در جامعه گفت: امروز ما باید مسجد محوری را دنبال کنیم زیرا می توانیم از این طریق بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری را در قالب مساجد پیگیری کنیم و معتقدیم که مهمترین بحث در این راستا نیز حضور امام محل و نخبگان و ریش سفیدان در مسجد است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: رویکرد اصلی شورای شهر ششم فرهنگی است ولی در مباحث دیگر نیز کارشناسان برنامه های خود را اجرا می کنند.

وی گفت: 15 کارگروه فرهنگی در شورای شهر یزد تشکیل داده ایم که هر کدام نیز از نظرات متخصصین نیز استفاده می کند.

کد خبر 1092894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha