وزارت فرهنگ و ارشاد  باید از ظرفیت  حوزه برای بسط و گسترش فرهنگ و اندیشه دینی استفاده کند

آیت الله نوری همدانی وجود حوزه علمیه قم را سرمایه و ظرفیتی عظیم برای بسط و گسترش فرهنگ و اندیشه دینی دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این ظرفیت و توانمندی‌ها برای‌ برنامه‌های فرهنگی و احیای فرهنگ اصیل اسلامی بهره‌برداری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار فرهنگی را مسئولیتی بسیار سنگینی دانست و گفت: متولیان کار فرهنگی در جبهه جنگ علیه دشمن فکرو اندیشه نبرد می‌کنند.

 

وی با اشاره به برخی آیات و روایات انسان سازی را کار بسیار ارزشمند و مهم توصیف کرد و افزود: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خط مقدم تربیت نیروی انسانی متناسب با ارزش‌های دینی و اعتقادی است، بنابراین، این وزارتخانه باید با به کار گیری نیرو‌های توانمند و مدیران متعهد و متخصص بتواند این وظیفه سنگین و الهی را به شایستگی انجام دهد.

 

این مرجع تقلید در ادامه تقویت ایمان و عقیده مردم را از آثار و برکات کار‌های فرهنگی دانست و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس همگان دیدند که نوجوانان و جوانانی در جبهه‌ها حضور یافتند که از اعتقادات قوی برخوردار بودند و این از برکات کار‌های فرهنگی است.

 

آیت الله نوری همدانی وجود حوزه علمیه قم را سرمایه ارزشمند و ظرفیتی عظیم برای بسط و گسترش فرهنگ و اندیشه دینی دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این ظرفیت و توانمندی‌ها برای‌ برنامه‌های فرهنگی و احیای فرهنگ اصیل اسلامی بهره‌برداری کند.

کد خبر 1092898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha