تمامی مرزهای زمینی ایران به عراق در اربعین حسینی (ع) بسته است

علوی گفت: طبق ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور به استانداری فارس و ستاد اربعین استان، زائران اربعین حسینی (ع) به دلیل بسته بودن تمامی مرزهای زمینی امکان سفر به عراق را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مجتبی علوی»، امروز (پنج شنبه 18 شهریور) با اشاره به بسته بودن تمامی مرزهای زمینی ایران به عراق در جمع خبرنگاران گفت: طبق ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور به استانداری فارس و ستاد اربعین استان، زائران اربعین حسینی (ع) به دلیل بسته بودن تمامی مرزهای زمینی امکان سفر به عراق را ندارند.

دبیر ستاد اربعین استان فارس افزود: از هر گونه تجمع  و عزیمت کاروان های پیاده یا خودرویی به سمت مرزهای غربی کشور چه به صورت انفرادی و کاروانی پیاده و خودرویی عمومی و جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور فرهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: دولت عراق، امسال فقط برای پذیرش 30 هزار زائر ایرانی در ایام اربعین مجوز صادر کرده که این زائرین حسینی (ع) نیز با هماهنگی کمیته اعزام و صرفا از طریق مرزهای هوایی اجازه ورود به کشور عراق را دارند و باید تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز را نیز انجام داده باشند.

وی اعلام کرد: راهپیمایی و مراسم بزرگداشت اربعین حسینی (ع) یک سنت و فرهنگ حسنه عبادی، سیاسی، دینی و مذهبی است اما امسال نیز به دلیل کرونا امکان این راهپیمایی به سمت مرزهای عراق وجود ندارد و این مراسم معنوی با رعایت پروتکل های بهداشتی و اولویت سلامتی عزاداران حسینی (ع) در داخل کشور و استان فارس برگزار خواهد شد.

کد خبر 1092912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha