ترک تحصیل دانش آموزان یکی از نگرانی های ما در گلستان است

​حکیم زاده گفت: یکی از نگرانی هایی که در گلستان وجود دارد خروج دانش آموزان از تحصیل و به کارگیری آنها در کسب و کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رضوان حکیم زاده» عصر امروز(پنجشنبه 18 شهریور) در شورای آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: امسال 492 شهرستان سراسر کشور در هفت شاخص اصلی تحصیلی که بیانگر شرایط تحصیلی است مورد بررسی قرار گرفتند.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی، سهم دختران دانش آموز از کل، نرخ اتمام و میانگین دوره ابتدایی و نرخ اتلاف و گذر دانش آموزان از مقطع متوسطه را در هر شهرستان براساس شاخص توسعه یافتگی آموزشی مشخص کردیم.


وی با بیان اینکه دو شهرستان رامیان و مراوه تپه در استان گلستان جزو 64 منطقه ای هستند که مورد توجه قرار دارند و برنامه خاصی برای آن تعریف کردیم، تصریح کرد: انتظار داریم فرمانداران برای افزایش شاخصه ها در این استان همت بیشتری کنند.

 

حکیم زاده با بیان اینکه یکی از نگرانی هایی که در استان گلستان وجود دارد خروج دانش آموزان از تحصیل و به کارگیری آنها در کسب و کار است، بیان کرد: در شهرستان رامیان ثبت نام کلاس اولی ها کمتر است و بسیاری از خانواده ها کودکان خود را در مزارع برنج به کار می گیرند و اگر این خانواده ها به این مسئله عادت کنند برگشت این دانش آموزان به چرخه تحصیل کار سختی است.

 

کد خبر 1092937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha