تحصیل ۳۸۶ هزار دانش آموز گلستانی در سال تحصیلی جدید

گوهری راد گفت: ۳۸۶ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس گلستان تحصیل می کنند و ۱۱ هزار و ۹۰۰ دانش آموز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احسان گوهری راد» عصر امروز (پنجشنبه 18 شهریور) در شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: هشت جلسه در سال تحصیلی گذشته با حضور استاندار برگزار شده و 86 درصد از مصوبات در حوزه آموزش و پژوهشی اجرایی شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که براساس قوانین آموزش و پرورش انجام شد تجاری سازی فضاهای آموزشی بود که از سوی شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و استان ها اجرایی شد.

 

گوهری راد بیان کرد: مجوز تجاری سازی 80 مدرسه و فضا را دریافت کردیم و 45 فضا نیز در حال حاضر ساخته شده است و مابقی این پروژه ها نیز تقریباً 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته تا بتواند از درآمد آن برای بهبود آموزش استفاده کنیم.

 

وی افزود: یکی از اقدامات ما برای بازگشایی مدارس احصاء مشکلات بود تا در شورای آموزش و پرورش و دیگر بخش ها برای حل آن اقدام شود.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه براساس وضعیت و مستندات سال گذشته کارگروه های مختلفی را شکل دادیم، متذکر شد: 90.15 درصد دانش آموزان پایه ابتدایی، 82.4 درصد دانش آموزان پایه هفتم و 49.64 درصد از دانش آموزان پایه دهم ثبت نام خود را انجام دادند.



گوهری راد افزود: 386 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس گلستان تحصیل می کنند و 11 هزار و 900 دانش آموز نسبت به سال گذشته افزایش یافته و نیازمند کلاس و نیروی انسانی بیشتری هستیم.

 

این مقام مسئول بیان کرد: امسال با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان نسبت به سال گذشته در 186 کلاس درس صرفه جویی کردیم و برخی مدارس را تجمیع و برخی از کلاس ها را نیز ادغام کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: 96 درصد از دانش آموزان ثبت نام شده سنجش شدند و تا 20 شهریور ماه کار سنجش دانش آموزان انجام می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: 20 شهریور مانور بازگشایی مدارس را خواهیم داشت و با شورای معلمان و دبیران وضعیت مدارس بررسی می شود.

 

گوهری راد تاکید کرد: 85 درصد از دبیران و کادر اداری واکسیناسیون کرونا را در فاز نخست انجام دادند و در نوبت دوم نیز 10 مدرسه و 10 مرکز کار را پیگیری می کنند.

 

 

کد خبر 1092940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha