ششمین محفل قرآنی سالانه ویژه دانشجویان و دانش آموزان در صحن حرم حضرت عباس(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از برگزاری ششمین محفل قرآنی سالانه ویژه دانشجویان و دانشجویان در صحن عباسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، گروه روابط عمومی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) به نمایندگی از شعبه روابط دانشگاه و مدرسه و با همکاری مجتمع علمی قرآن کریم در این آستان برای ششمین سال متوالی فعالیت قرآنی دانشجویی را برپا کرد.

 

در این محفل قرآنی بیش از 350 دانشجو و دانش آموز از داخل و خارج از استان کربلا شرکت می کند. در مضامین این محفل قرآن ارتباط با امام حسین(ع) و نهضت جاویدان امام با کتاب الهی تبلور یافته است.

 

این محفل قرآنی با راهپیمایی عزاداران از صحن حضرت زینب(ع) براساس دانشگاه و مدرسه انجام شد و سپس عزاداران به سمت حرم امام حسین(ع) حرکت کردند و در برابر ضریح مطهر ایستادند و با عبارت های حزن انگیز و دردناک که عظمت این مصیبت را نشان می داد، تسلیت گفتند.

 

پس از آن، گروه ها به سمت حرم اباالفضل العباس(ع) حرکت کردند و از بین الحرمین نیز عبور کردند. سپس در صحن مطهر مجلس عزداری را با حضور خادمان حرم برگزار کردند. «محمد امیر التمیمی» با ابیاتی به مرثیه خوانی این مصیبت اقدام کرد.

 

پس از آن، محفل قرانی با مشارکت نخبگان قرآنی در صحن مطهر حضرت عباس (ع) برگزار شد. این صحن مطهر مزین به صدای ناب و زیبای قاریان و حافظان قرآن عراق شد. در این محفل قرآنی حاج اسامه کربلایی از قاریان آستان های مقدس حسینی و عباسی(ع)، دکتر احمد نجفی قاری استان مطهر علوی، سید حیدر جلوخان موسوی از قاریان موسسه قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و با صوت زیبای استاد حاج عامر کاظمی ختم قرآن انجام شد.

کد خبر 1092979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha