فعال شدن ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی در دستور کار دولت

آیت الله رئیسی گفت: باید ظرفیت های معدنی بر زمین مانده در استان خراسان جنوبی و طبس فعال شود و این مهم در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری دولت سیزدهم صبح امروز (۱۹ شهریور) در سومین سفر استانی خود، در جمع مردم شهرستان طبس در امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) اظهار کرد: وضعیت کنونی کشور و شهر‌های ایران اسلامی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و به برکت جهادگران، فعالیت هایی خوبی انجام شده است که در جهت رفع مشکلات شهر و روستا صورت گرفته اما همچنان شاهد وجود مشکلاتی هستیم.

 

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ظرفیت غنی معادن در خراسان جنوبی گفت: اگر موانع موجود رفع شود، شاهد رونق اشتغال در منطقه خواهیم بود.

 

آیت الله رئیسی افزود: بخش فعال و همچنین غیرفعال در حوزه ظرفیت معدنی شهرستان طبس می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند و باید ظرفیت های بر زمین مانده در استان و طبس فعال شود و این مهم در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

 

وی تأکید کرد: وزیر صمت با هدف فعال سازی این ظرفیت معادن و وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی راه ها و رفع مشکلات آن به استان سفر کرده است.

 

افزایش اعتماد عمومی با اقدام و عمل

رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان طبس محصولات متنوع و استراتژیک وجود دارد می توان اقتصاد گردشگری را در این منطقه فعال کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه در کشور کمبود نزولات آسمانی را داریم، اما این مشکل و کمبود را می توان به فرصت تبدیل کرد، بیان کرد: تعیین اولویت ها، کار میدانی و اقدام و عمل باعث افزایش اعتماد عمومی و افزایش اعتماد مردم به نظام اداری کشور می شود.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی نیروی کارآمد زیاد دارد که می‌توانند گره ها را بگشاید، افزود: به مدیران می گویم هر فعل و کار شما در گره گشایی از مشکلات مردم منجر به اعتماد مردم می شود.

 

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این سفر و سفرهایی از این دست بدون تشریفات رایج انجام شود که اصل کار دنبال شود تا از نزدیک با مسایل استان ها آشنا شویم و اولویت ها را مشخص و اقدام کنیم و بنا داریم با فعل ماضی با مردم صحبت کنیم و بگوییم انجام شد.

 

 

 


 

کد خبر 1093014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha