زیبایی‌های کویر چهار فصل در شهر گردشگری ایران/ معادن طبس چشم انتظار توجه مسئولان

شهرستان طبس بالغ بر ۲۹ معدن زغال سنگ فعال دارد که سهم اصلی تولید زغال سنگ کشور یعنی بیش از ۷۵ درصد را به نام خود ثبت کردند که می تواند اقتصاد استان و حتی شرق کشور را متحول کند.

خراسان جنوبی – خبرگزاری شبستان؛ شهرستان طبس یکی از وسیع ترین شهرستان های ایران است که در سال 1391 از استان یزد جدا شد و به خراسان جنوبی ملحق شد. این شهرستان کویری با جاذبه های گردشگری فراوان، کویرزیبا، معادن سنگ و زغال سنگ و طبیعت چهارفصل همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

 

خرمای شیرین و نارنج ترش طبس دل هر گردشگری را می رباید، کویر زیبا و آرام با آسمانی پرستاره و چشمه های آبگرم در دل کوه های سر به فلک کشیده از این شهرستان کویری، عروس کویر ایران را ساخته است که چنانچه توجه بیشتری به آن شده بود امروز بیکاری در طبس باید به صفر می رسید.

 

باغ گلشن، کال جنی، روستای اصفهک، چشمه‌ی مرتضی علی و طاق شاه عباسی، روستای نایبند و برج‌های نگهبانی روستای نایبند را می توان از مهمترین مناطق گردشگری این شهرستان عنوان کرد که همه ساله گردشگران فراوان را از داخل و خارج کشور به سمت خود سوق می دهد، این مناطق گردشگری و زیبا هر کدام می تواند هزاران دلار برای ایران ارز آوری داشته باشد و فقر و محرومیت را از چهره این منطقه بزداید.

 

این شهرستان شامل سه شهر طبس، عشق آباد و دیهوک و سه بخش مرکزی، دستگردان و دیهوک است، شهرستان طبس با بیش از 55 هزار کیلومتر مربع جمعیتی بالغ بر 72 هزار نفر را در دل خود جای داده است. حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر 30 هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 75/2 میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌گردد.

 

شهرستان طبس بالغ بر ۲۹ معدن زغال سنگ فعال دارد که سهم اصلی تولید زغال سنگ کشور یعنی بیش از 75 درصد را به نام خود ثبت کردند که می تواند اقتصاد استان و حتی شرق کشور را متحول کند. اصلاح قوانین منابع طبیعی و جلوگیری از اختلافات معدن کار با دامدار، فرسودگی ماشین آلات و لزوم اختصاص تسهیلات جهت نوسازی تجهیزات معدن، لزوم اخذ ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی و مشکل نبود ثبات در قیمت مواد اولیه از جمله مهمترین مشکلات حوزه معدن در شهرستان طبس است که توجه ویژه مسئولان را می طلبد.

 

این مشکلات با وجود تلاش های صورت گرفته اما در چند سال اخیر مورد بی مهری مسئولان واقع شده است و حالا، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز( 19 شهریور) در سومین سفر صبح جمعه ای خود به همراه چند تن از وزرا در بدو سفر به خراسان جنوبی برای بازدید از معادن طبس وارد این شهرستان شد.

 

صنایع معدنی می توانند باعث متحول شدن اشتغال استان شود

نماینده مردم طبس، فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبستان با اشاره به بحث معادن و جلوگیری از خام فروشی این محصولات در خراسان جنوبی گفت: صنایع معدنی می توانند باعث متحول شدن بحث اشتغال و اقتصاد در خراسان جنوبی شوند.

 

حجت الاسلام «مجید نصیرایی» با اشاره به بحث معادن و جلوگیری از خام فروشی این محصولات در خراسان جنوبی گفت: صنایع معدنی می توانند باعث متحول شدن بحث اشتغال و اقتصاد در خراسان جنوبی شوند.

 

وی با بیان اینکه پروژه های معدنی و صنعتی نیمه کاره بسیاری در استان وجود دارد، ادامه داد: از جمله می توان به سیمان طبس، کنسانتره، کک، فولاد قاین و... اشاره کرد که نیمه کاره هستند و نیاز به تقویت شدن دارند و امیدواریم به این موضوعات توجه ویژه ای شود.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری داشته است، گفت: مردم خراسان جنوبی متدین هستند و همواره پای انقلاب ایستاده اند و متاسفانه با شرایطی که در شان این مردم باشد فاصله بسیاری وجود دارد و انتظار داریم تا در دوره ریاست جمهوری آیت الله «رئیسی» شاهد تحولات خوبی در این استان باشیم.

 

 

 

کد خبر 1093022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha