انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

آیت الله رئیسی گفت: انتقال آب از دریای عمان و طرح هایی از این دست را دولت به صورت بلند مدت برای خراسان جنوبی دنبال خواهد کرد، اما نه خیلی بلند مدت که مردم ناامید شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» صبح امروز جمعه (۱۹ شهریور) در سفر به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران در فرودگاه طبس با اشاره به اهداف این سفر کاری، گفت: من در راستای سفر به استان های مختلف که بدور از تشریفات انجام می شود، امروز را تصمیم گرفتم که به خراسان جنوبی سفر کنم.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی است که خداوند ذخائر بسیاری از جمله معدن به این استان داده است، اظهارداشت: چنانچه معادن استان فعال شود، مشکل اشتغال و رونق تولید و مسائل اقتصادی استان حل می شود.

 

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد خراسان جنوبی اقتصاد معدن است، افزود: مسئله کشاورزی هم بسیار مهم است اما در این زمینه چون کمبود نزولات آسمانی را در استان و منطقه داریم، با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

رئیسی با اشاره به مشکل آب در خراسان جنوبی، گفت: مسئله آب مسئله بسیاری از استانهای ما است که آن را دنبال می کنیم، در این خصوص یکسری از راهکارهای کوتاه مدت و یکسری اقدامات بلند مدت را دنبال خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات کوتاه مدت در خود استان فکری برای آن خواهد شد و اعتبارات مورد نیاز هم تامین خواهد شد، افزود: کارهای بلند مدت مثل انتقال آب از دریای عمان و طرح هایی از این دست را هم باید به صورت بلند مدت دنبال کرد، اما نه خیلی بلند مدت که مردم ناامید شوند، این اقدامات به نحوی خواهد بود که مردم بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

 

رئیس جمهور درخصوص درخواست و اشتیاق مردم طبس برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، گفت: بدون شک ایشان هم همین اشتیاق را برای دیدار با مردم دارند ولی شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد مثل قبل دیدارها صورت بگیرد اما به بنده نیابت دادند که سلام ایشان را به مردم عزیز در استان خراسان جنوبی و طبس برسانم و ایشان هم همواره برای مردم دعا می‌کنند و همیشه نگران مسائل و مشکلات استان های مختلف به ویژه استان های کمتر برخوردار هستند.

 

 

کد خبر 1093039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha