رکورد واکسیناسیون کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار  دُز رسیده است

عین‌اللهی با بیان اینکه رکورد واکسیناسیون کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز در روز گذشته رسیده است، گفت: جلوگیری از مرگ و میرهای کرونا در این دولت اولویت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه در جلسه قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان در محل مرکز همایش‌های بین المللی روزبه زنجان اظهار کرد: عمده امکانات و تجهیزات دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار کرونا بوده است.

 

بهرام عین اللهی با بیان اینکه تا موج بعدی ۶ تا هشت هفته فاصله است که این ایام زمان طلایی برای واکسیناسیون است، خاطرنشان کرد: پس از آن قرنطینه هوشمند بوده و باید محدودیت‌ها برطرف شود و افراد واکسینه شده به زندگی عادی خود بازگردند که همان قرنطینه هوشمند می‌باشد.

 

وی در ادامه با یادآوری اینکه رکورد واکسیناسیون کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز در روز گذشته رسیده است، تصریح کرد: اولویت اول دولت مهار کرونا است. جلوگیری از مرگ و میرهای کرونا در این دولت اولویت است.

 

عین اللهی افزود: امروز به اندازه کافی واکسن در کشور موجود است و هر هفته شاهد ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور هستیم که همین امر روند واکسیناسیون را تسریع می‌کند.

 

وی با بیان اینکه امروز ۹۵ درصد از کادر درمان در سطح کشور واکسینه شدند و به تبع مرگ و میر این قشر زحمتکش هم کاهش یافته است، گفت: آموزش دچار آسیب‌های فراوانی شده و آموزش فضای مجازی جایگزین خوبی برای آموزش نیست.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: اساتید واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون دانشجوها هم آغاز شده است و خانواده‌ها دانشجویان و به خصوص خانواده کادر درمان هم باید واکسینه شوند.

 

رئیس‌دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری دانشگاه، به اقدامات انجام‌ شده در حوزه پیشگیری و درمان بیماری کرونا در استان زنجان پرداخت و اظهار کرد: در ابتدا مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته در استان ۱۱ مورد بود که با تلاش‌های انجام شده در استان این مراکز به ۳۲ مورد رسیده که ۱۰ مورد از این مراکز، خارج از دانشگاه هستند.

 

پرویز قزلباش با اشاره به طرح بیماریابی سرپایی کرونا در استان زنجان، افزود: زنجان به‌عنوان اولین استان، پایلوت اجرای طرح غربالگری بود و در اجرای این طرح ۵۰۵ هزار بیماریابی سرپایی شناسایی شد که تاثیر بسیاری در پیشگیری و انتقال بیماری در استان داشت.

 

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه‌داد: دو هفته پس از آغاز بیماری کرونا، اولین آزمایشگاه تخصصی تشخیص مولکولی، راه‌اندازی شد و یک سال بعد هم، دومین آزمایشگاه در استان راه‌اندازی شد و هم‌اکنون که در پیک پنجم هستیم، روزانه نزدیک به ۳۰۰۰ آزمایش در استان انجام می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در پیک چهارم و پنجم ۳۵۰۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درمان شدند تصریح کرد: درمان ۲۰۰۰ نفر از این تعداد سرپایی بود که نیاز به اکسیژن‌درمانی داشتند، که در این راستا، مراکز اکسیژن‌درمانی و ۷ واحد سیار نمونه‌گیری در استان راه‌اندازی شده است.

 

وی با اعلام خبر واکسینه شدن ۴۲ درصدی مردم استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۱ پایگاه واکسیناسیون با همکاری نهادهای مختلف در حال انجام واکسیناسیون هستند و تاثیر این واکسیناسیون در کاهش ابتلا را شاهد هستیم .

 

قزلباش با اشاره به تجهیز نقاهت‌گاه‌های استان با ۱۳۰۰ تخت، اظهار کرد: در حال حاضر سن ابتلا از ۷۰ سال به ۵۸ سال رسیده و سن فوتی‌ها نیز کاهش یافته است.

 

رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری، میزان واکسیناسیون در گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال را  ۹۴ درصد، گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۹۵ درصد، ۵۵ تا ۵۹ سال ۸۴ درصد و ۴۵ تا ۴۹ سال را ۶۵ درصد ذکر کرد. 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: در زمان حاضر ۱۷۹ تیم در پایگاه‌های تجمعی واکسیناسیون مستقر هستند و بر اساس برآورد اولیه، با همین میزان دریافت واکسن تزریقی، این استان تا ۴۷ روز دیگر واکسیناسیون را به اتمام می‌رساند و در این راستا، استان آمادگی و توانایی‌ دارد در مدت ۲ هفته، تمامی واکسیناسیون دز اول استان را به پایان برساند.

کد خبر 1093042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha