زیارت عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی اثرات مثبت فراوانی دارد

استاد حوزه علمیه گفت: قرائت زیارت عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی اثرات مثبت فراوانی دارد که غوغا می‌کند. علامه امینی به خواب فرزندشان آمده و قرائت هر روزه زیارت عاشورا را علت نجات خود معرفی می‌کنند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام‌والمسلمین «حسین محمد ابراهیم» به مناسبت دهه اول صفر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و درباره اهمیت محبت امام حسین(ع) گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر خداوند بخواهد به بنده خود خیر کثیر عطا کند محبت امام حسین(ع) را در قلب قرار می‌دهد سپس او را عاشق زیارت امام حسین(ع) می‌کند.

وی با استناد به روایتی از امام جواد(ع) درباره اهمیت زیارت امام حسین(ع) عنوان کرد: در روایت است که روز عرفه خداوند قبل از آنکه به مهمان خود در صحرای عرفات توجه کند ابتدا به زائران امام حسین(ع) توجه می‌کند. این نشان می‌دهد که ثواب زیارت امام حسین(ع) به خصوص در روز عرفه تا چه میزان است که امام جواد(ع) فرمودند من می‌ترسم بگویم چقدر ثواب دارد مردم حج نروند و ترک خانه خدا کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) فضیلت بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: بهترین زیارت برای امام حسین(ع) زیارت عاشورا است. زیرا انشاء آن توسط خداوند صورت گرفته است.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمد ابراهیم با استناد به روایتی از امام باقر(ع) ابراز کرد: هر کس روز عاشورا امام حسین(ع) را با اشک و تباکی زیارت کند و تا غروب روز عاشورا کربلا بماند روز قیامت خدا را با ثواب ۲ میلیون حج و ۲ میلیون جهاد فی‌سبیل الله زیارت می‌کند، این از هرچه لذت و شادی برای انسان در دنیا وجود دارد بهتر است.

وی ادامه داد: ثواب این دو میلیون حج و دو میلیون جهاد فی‌سبیل‌الله به میزان ثواب دو میلیون حج و جهاد فی‌سبیل‌الله در کنار پیامبر(ص) و ائمه(ع) است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایت دیگری از ائمه معصومین(ع) بیان کرد: هر کس نمی تواند روز عاشورا خود را به کربلا برساند بر صحرا یا بر بالای پشت بام خانه خود برود و از آنجا به سوی کربلا اشاره کند و به حضرت امام حسین(ع) سلام دهد و دشمنان و قاتلان ایشان را لعن کند، سپس برای امام حسین(ع) اشک بریزد و در خانواده اقامه عزا نمایند، یکدیگر را تعزیت و تسلیت بگویند و بر مصیبت امام حسین(ع) گریه کنند؛ امام باقر(ع) می‌فرمایند در این صورت من هر آنچه از ثواب گفتم برای آنها ضامن هستم.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمد ابراهیم با اشاره به روایت دیگری گفت: پس از زیارت عاشورا دعای علقمه را نیز بخوانید چراکه طبق روایات یک میلیون ثواب در کارنامه شما می‌نویسند و یک میلیون گناه از کارنامه شما پاک می‌کنند اگر اینگونه زیارت عاشورا را بخوانید با شهدای کربلا محشور می‌شوید.

وی در ادامه روایت امام باقر(ع) خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی اثرات مثبت فراوانی دارد که غوغا می‌کند. علامه امینی به خواب فرزندشان آمده و قرائت هر روزه زیارت عاشورا را علت نجات خود معرفی می‌کنند.

 

 

 

کد خبر 1093053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha