کاهش خطر مرگ و ناتوانی ناشی از بیماری کرونا با کنترل بیماری های غیرواگیر و زمینه ای

ماندگار با بیان اینکه کنترل بیماری های غیرواگیر و زمینه ای باعث کاهش خطر مرگ و ناتوانی ناشی از بیماری کرونا می شود گفت: آزمایش قند و چربی، اندازه گیری های فشار خون و تب سنجی به صورت رایگان برای کارکنان ادارات شهرستان دزفول انجام می شود.

«امیر ماندگار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: دو علت اول مرگ و میر در جهان به دلیل دو بیماری غیرواگیر قلبی عروقی و سرطان است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: در دزفول نیز در سال ۱۳۹۹ علت اول مرگ بر اثر بیماریهای قلبی (۳۱ درصد) بوده و همچنین با نظر به اینکه بخش عمده ای از مرگ های مرتبط با کووید ۱۹ نیز در افرادی با بیماری های زمینه ای رخ می دهد در همین راستا خطرسنجی بیماری های مزمن غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و دیابت در افراد بالای ۳۰ سال ادارات در دستور کار قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: در این اقدام آزمایشات قند و چربی خون، بررسی فشارخون و سایر انداره گیری های تن سنجی جهت تکمیل پرونده الکترونیک سلامت ‌کلیه کارکنان ادارات مرحله به مرحله انجام شده و آموزش ها و اقدامات لازم صورت می گیرد.

 

ماندگار تصریح کرد: در این حرکت که همچنین در راستای دستیابی به اهداف «سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط در جمهوری اسلامی ایران» و نیز اجرای «بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت» است، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور تیم هایی از کارشناسان گروه بیماری های غیرواگیر در مرحله اول برای کارکنان اداراتی از جمله فرمانداری ویژه شهرستان دزفول، دادسرای عمومی، پلیس راهور انجام شد که فعالیت فوق جهت کارکنان سایر ادارات نیز مرحله به مرحله در دست اجرا است.

 

کد خبر 1093059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha