لزوم تکمیل زیرساخت ها و توجه به حقوق کارگران برای توسعه معدن پروده شهرستان طبس

آیت الله رئیسی گفت: تکمیل زیرساخت ها و توجه به حقوق کارگران دو شرط اساسی توسعه معدن پروده شهرستان طبس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری دولت سیزدهم صبح امروز (۱۹ شهریور) در جریان سفر به استان خراسان جنوبی به بازدید معدن زغال سنگ پروده در شهرستان طبس رفت و در این بازدید با کارگران و مهندسان معدن پروده گفتگو کرد و از نزدیک در جریان وضعیت کار و فعالیت این معدن قرار گرفت.

 

رئیس جمهوری در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: زمینه توسعه معدن زغال سنگ پروده در شهرستان طبس وجود دارد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه با توسعه این معدن زغال سنگ نیاز کشور به واردات رفع خواهد شد، گفت: تکمیل زیرساخت ها و توجه به حقوق کارگران دو شرط اساسی توسعه معدن پروده شهرستان طبس است.

 

وی با اشاره به اینکه نباید بگذاریم حقوق کارگران معادن زغال سنگ ضایع شود، بیان داشت: نظام پیمانکاری باید متحول شود به نحوی که کارگران نگران بیمه و پرداخت حقوق و سختی کار نباشند.

 

رئیس جمهوری گفت: پیمانکاران معدن زغال سنگ طبس از امروز به مدت ۲۰ روز مهلت دارند تا وضعیت زندگی و مسکن کارگران این معدن را تعیین تکلیف کنند.

 

طبس بزرگترین و مهمترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کُک‌شو ایران در این منطقه است.

 

حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

 

تعدادی از اعضای هیات دولت و وزیران از جمله وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور، آیت الله رئیسی را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می‌کنند.

 

حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

 

 

کد خبر 1093068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha