گیلان بیشتر از هر دوران دیگری به وحدت نیاز دارد

حجت الاسلام قربانپور در خطبه های نماز جمعه رشت گفت: گیلان، امروز بیشتر از هر دوران دیگری به وحدت نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام « صفر قربان پور» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 19 شهریور) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت اعلام کرد: شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی حساس است.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امروز رویکرد دشمن نرم افزاری است، با تاکید بر حفظ هوشیاری در دوره کنونی، گفت: دشمنان برای شکست نظام جمهوری اسلامی از هیچ توطئه ای کوتاهی نمی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب به دنبال پنهان کاری مسببان وضعیت کنونی کشور هستند و با ایجاد شبهه می خواهند مردم مسببان وضع موجود را فراموش و آنها را تطیر کنند.

 

قربان پور، ایجاد اشتباه محاسباتی بین مردم و نخبگان را از دیگر برنامه های دشمن برشمرد و اذعان داشت: برنامه دشمن از این اشتباه محاسباتی، ناامید کردن مردم از اینده انقلاب است.

 

وی یادآور شد: منفعل کردن دوستان جبهه انقلاب، ایجاد تفرقه و تعارض در جامعه از برنامه های دیگری است که دشمن به دنبال آن است.

 

خطیب نماز جمعه رشت گفت: در شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی در همه استانها به ویژه در گیلان که فقر پنهان دارد نیروهای جبهه انقلاب باید متحدانه و متفکرانه عمل کنند و یک صدایی و وحدت رویه داشته باشند.

 

وی اظهار داشت: نیروهای جبهه انقلاب باید در زمینی که دیگران طراحی می کنند بازی نکنند و حول محوری واحد مطالبه گر باشند.

 

قربان پور تاکید کرد: گیلان، امروز بیشتر از هر دوران دیگری به وحدت نیاز دارد.

 

وی در ادامه سالروز شهادت عمار یاسر را گرامی داشت و گفت: این صحابه بزرگ رسول خدا، معیار تشخیص حق و باطل در زمان امیر المومنین، علی (علیه السلام) بود.

 

امام جمعه موقت رشت افزود: هر سه گروهی که در مقابل حضرت علی (علیه السلام) ایستادند قابل عبرت گیری برای تمام تاریخ هستند.

 

وی اعلام کرد: جایگاه ولایت جایگاه ویژه ای است و هر کسی در هر جایگاهی در مقابل ولایت قرار بگیرد مایه عبرت تاریخ خواهد شد.

 

قربان پور همچنین گفت: ماه صفر ماه سوگواری اهل بیت است و باید به مناسبت های این ماه توجه ویژه داشت.


 
وی اضافه کرد: به بهترین وجه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این ماه سوگواری کنیم.

 

امام جمعه موقت رشت اظهار کرد: علما و خطبا و ذاکرین هم در این ماه به خطبه های حضرت زینب( سلام الله) و امام سجاد(علیه السلام)  بیشتر بپردازند.

کد خبر 1093076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha