دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات کارگران معدن زغالسنگ طبس

فاطمی امین گفت: رئیس جمهوری در بازدید از معدن زغالسنگ طبس و پس از شنیدن صحبت‌ها و مشکلات کارگران که در حوزه معیشتی و اقامتی بود، دستورات ویژه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید رضا فاطمی امین» امروز (19 شهریور) در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به طبس و بازدید از معدن زغالسنگ پرورده، اظهار  داشت: خراسان جنوبی به لحاظ ظرفیت معدنی وضعیت بسیار خوبی در کشور دارد به طوری که 11 درصد ذخائر قطعی معدنی کشور در این استان است.

 

وی با بیان اینکه معدن پرورده طبس بزرگترین معدن زغالسنگ کشور است که 75درصد ذخائر زغال کشور را در خود جای داده است، اظهارداشت: با توجه به اینکه مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت کار دولت سیزدهم است، رئیس جمهوری در بازدید از این معدن و پس از شنیدن صحبت‌ها و مشکلات کارگران که در حوزه معیشتی و اقامتی بود، دستورات ویژه ای داد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ذخائر عمده ای در معدن پرورده وجود دارد که بخش زیادی از نیاز زغال کشور را تامین می کند، گفت: طرح‌های توسعه ای در این معدن پیش بینی شده که باید به این طرح ها سرعت بدهیم، چراکه می تواند اشتغال را در کشور به ویژه در این منطقه ارتقاء دهد و هم اینکه بخشی از واردات زغالسنگ را پوشش دهد.

 

 

کد خبر 1093079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha