بازگشت به مذاکرات به‌سبک سابق اساساً پذیرفته شده نیست

امام جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شميرانات گفت: بازگشت به مذاکرات به‌سبک قبلی اساساً پذیرفته شده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام سید مجتبی حسني امام جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:درس مهم مکتب عاشورا برای منتظران بقیة الله الاعظم سلام الله علیه است. اول معیت عاشقانه و عارفانه حجت خدا و دوم تلاش و نصیحت برای رسیدن به اهداف ایشان البته باید در نظر داشت که معیت امام و تلاش برای رسیدن به اهداف ایشان، دارای سه شرط مهم است:
الف) علم و آگاهی  2) خیرخواهی و دلسوزی؛  3) تقیّد و تعبّد عملی به احکام اسلام؛ چراکه هدف، وسیله را توجیه نمی کند. بنابراین نمی توان با گناه، مروج معنویت بود و با دیدگاه شهوت مدارانۀ و... به هدف اعتقادی و اسلامی دست یافت.

وي در خصوص مذاكرات هسته اي نيز بيان كرد:‌ درباره مذاکرات هسته‌ای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه به ‌یک نکته دقیق و درست اشاره کرده اند و آن این‌ که؛ مذاکره برای مذاکره معنایی ندارد . چرا؟ توطئه دارند اولاً با فرسایشی کردن مذاکرات، کشور را معطل مذاکرات نگاه دارد و توان دولت و مسئولان دیپلماسی و سیاسی را در این مسیر بی‌انتها به‌ هدر دهند و از وظایف اصلی منحرف سازند. ثانیاً نوسانات سیاسی و اجتماعی این مذاکرات اگر رفع تحریم‌ها را در پی نداشته باشد، به‌خستگی روحی و عصبی مردم می‌انجامد و ثبات اقتصادی و روانی جامعه را برهم می‌زند.
امام جمعه بخش روبار قصران ادامه داد: رویکرد و پاسخ ما در خصوص مذاکرات دو جمله است: 1- قرار دولت سیزدهم بر تعامل با همه جهان و تداوم مذاکره با طرف‌هایی که داخل برجام هستند. باشد به شرطی که آمریکا باید به‌ برجام بازگردد و به خواست ایران تمکین کند و گرنه مذاکره معنایی ندارد. 2- مذاکرات به‌سبک قبلی اساساً پذیرفته شده نیست. ایران به‌مذاکرات باز می‌گردد اما با " تعیین دستور جدید" و " با محوریت طرح راهبردی مجلس" با نظارت " شورای عالی امنیت ملی".
حجت الاسلام حسنی با اشاره به رخدادهای کشور افغانستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی به‌عنوان یک کنشگر فعال در برابر حوادث افغانستان جنگ و برادرکشی را در افغانستان بر نمی تابد و تنها راه‌حل نجات این کشور را آرامش و دوری از التهاب همراه با گفتگوی فراگیر بین‌الافغانی و تشکیل دولت فراگیر ملی برخواسته از آراء همه مردم می‌داند و در این راه از هیچ‌گونه کوششی فروگذاری نخواهد کرد. و دخالت های دیگر موجب تنش‌های منطقه‌ای و سوء‌استفاده دشمنان بخصوص آمریکا و عوامل منطقه‌ای اوست.

کد خبر 1093096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha