افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی ایران تا پایان دولت سیزدهم

فاطمی امین گفت: تا سال ۱۴۰۴ باید صادرات غیرنفتی ایران را دو برابر کنیم، صادرات از طریق کشورهای همسایه همانند افغانستان، پاکستان و دیگر کشورها در اولویت و جزو پروژه مورد تاکید ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید رضا فاطمی امین» امروز (19 شهریور) در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به از کارخانه کویر تایر بیرجند، بازدید کرد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از این کارخانه با بیان اینکه لاستیک سنگین کشور بیشتر وارداتی است، افزود: تقدیر ویژه از مدیرعامل شرکت کویرتایر داریم چراکه این شرکت کار اصلی آن تولید تایر بوده است،‌اما اکنون ماشین ساز حرفه ای در حوزه لاستیک سازی شده است.

 

فاطمی امین با بیان اینکه صادرات ایرن نباید تنها تایر باشد بلکه باید صادرات فناوری و ماشین آلات باشد، تصریح کرد: در این راستا وزارت صمت توسعه شرکت کویر تایر را حمایت می کند، این شرکت اگر برای صادرات و احداث خط تولید در کشورهای دیگر برنامه ای داشته باشند ما قطعا آنها را حمایت می کنیم.

 

وی با اشاره به ترغیب سرمایه گذاران در بخش تولیدی کشور، گفت: برای تمام شهرستان های کشور تا پایان امسال یک برنامه تخصصی برای بخش صنعت، معدن و تجارت همان شهرستان ها به ویژه شهرهای خراسان جنوبی تهیه خواهیم کرد که فرصت ها، مشکلات و رویدادهایی که باید محقق شود  کاملا مشخص خواهد شد.

 

وزیر صمت ادامه داد: افق اجرایی این برنامه سه ساله است، تمرکز وزارت صمت این است که شهرستان ها چه زیرساخت ها و یا چه کمبودهایی دارند و یا چه مشوق هایی باید برای ورود سرمایه گذاران داشته باشیم.

 

وی با اشاره به پتامسیل های مرزی کشور تصریح کرد: تا سال 1404 باید صادرات غیر نفتی ایران را دو برابر کنیم، حوزه صادرات یکی از مهمترین اهداف وزارت صمت است و کشورهای افغانستان، پاکستان و دیگر کشورها در اولویت بوده و این پروژه مورد تاکید ما است

 

کد خبر 1093116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha