۲ هزار میلیارد تومان برای تكمیل باند دوم راه های خراسان جنوبی نیاز است

داعی گفت: در بخش راه ۵۵۰ کیلومتر در خراسان جنوبی در دست اجرا است که برای تکمیل آن ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید داعی» دقایقی پیش در شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزیران و مسئولان استانی در حال برگزاری است، اظهار کرد: ما در ابتدای سال ۹۹ حدود ۶۱۴ کیلومتر باند دوم در خراسان‌جنوبی داشتیم که امروز به ۷۵۱ کیلومتر رسیده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که در یک سال ما توانستیم ۱۳۷ کیلومتر باند دوم به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان ایجاد کنیم.

 

داعی گفت: در ابتدای سال ۹۹ تعداد قراردادهای ما در حوزه باندهای دوم هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که الان به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و اکنون ۵۵۰ کیلومتر باند دوم با پیشرفت ۳۵ درصدی در دست اجرا داریم.

 

وی در ادامه بیان کرد: هدف‌گذاری ما برای سال جاری ۱۱۳ کیلومتر باند دوم است که تا الان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی گفت: در سال گذشته مجوز ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را به عنوان تنها دستگاه اجرایی دریافت کردیم.

 

وی با بیان اینکه راه‌آهن برای خراسان جنوبی یک ابر پروژه است، بیان کرد: خوشبختانه در قطعه ۱۶ پروژه راه آن بیرجند- یونسی در حال کار هستیم که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

داعی به وضعیت بخش مسکن اشاره کرد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن در استان ۷ هزار و ۲۰۰ واحد است و ۳۰۰ هکتار زمین هم برای بخش مسکن اختصاص داده ایم و اکنون برای اجرای سهم یک میلیون واحد مسکونی دولت سیزدهم در خراسان جنوبی آمادگی لازم وجود دارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در کارگروه امور زیربنایی ستاد توسعه خاوران برای سرمایه گذاران مجوز بی نام صادر شده است.

 

وی به درخواست های حوزه راه و شهرسازی استان اشاره کرد و افزود: در بخش راه ۵۵۰ کیلومتر در دست اجرا است که حدود ۱۲ ردیف ملی می شود و تکمیل آن ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

داعی در ادامه عنوان کرد: از محل پیوست یک قانون بودجه ۵۱۵ میلیارد تومان ردیف های خراسان جنوبی است که تقاضا داریم تخصیص صد درصد شود تا عقب افتادگی استان جبران شود.

 

وی افزود: همچنین از بند «ط» ۴۱۹تبصریه ۲ قانون بودجه  ۴۱۹ میلیارد تومان برای راه های استان پیش بینی شده است که درخواست داریم در مجموع این ۹۵۰ میلیارد تومان تخصیص یابد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی گفت: مطالبات پیمانکاران راه استان ۲۵۰ میلیارد تومان است که درخواست داریم به صورت اورژانسی سریعتر پرداخت شود.

 

وی بیان کرد: برای پروژه سه راهی شهید زارع به سمت بشرویه و محور مرزی بیرجند - اسدیه به سمت میل ۷۸ تقاضای اختصاص کمیسیون ماده ۲۳ داریم.

 

داعی با تاکید بر اینکه در حوزه راه آهن نیز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد فایناس صندوق توسعه ملی و بانک ها به پروژه تزریق شود تا زودتر پروژه به اتمام برسد، یادآور شد: برای استان کم برخوردار خراسان جنوبی درخواست داریم درصدی از ارزش افزوده برای توسعه حوزه حمل و نقل تخصیص یابد.

 

 

کد خبر 1093134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha