پیگیری حق مرزی تا شعاع ۵۰ کیلومتر برای خراسان جنوبی/ تلاش ویژه برای تامین تبلت دانش آموزان نیازمند استان

آیت الله رئیسی گفت: درخواست مرزنشینان خراسان جنوبی برای افزایش شعاع مرزنشینی از ۲۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، به موجب بند (۲) مصوبه هیئت وزیران موضوع طرح فروش سوخت مرزی، ترتیباتی از سوی دولت برای تخصیص سهمی از درآمدهای حاصل از صادرات زمینی فرآورده های نفتی از ابتدای سال ۱۳۹۹ و با هدف ارتقای توان اقتصادی ساکنین روستاهای مرزی شعاع ۲۰ کیلومتری مرز اتخاذ شده است.

 

با عنایت به اهداف و برنامه های کلان طرح موصوف در برخی از استان های مرزی کشور به ویژه در مناطق مرزی جنوب شرق و شمال غرب کشور مبنی بر تقویت بنیه اقتصادی و معیشتی مرزنشینان، کاهش زمینه های قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی و نیز توجه جدی به امر تثبیت جمعیت پایدار در جداره مرزها، مرزنشینان خراسان جنوبی درخواست تغییر این محدوده تعیین شده از ۲۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر را دارند.

 

موضوعی که عصر امروز «نظر افضلی» نماینده سابق مردم شهرستان های مرزی نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در دیدار اقشار مردمی و نخبگان خراسان جنوبی با رئیس جمهوری مطرح کرد.

 

در پایان دیدار اقشار مختلف مردم با رئیس جمهوری اسلامی ایران این موضوع از سوی خبرنگار شبستان خراسان جنوبی در گفتگو با آیت الله رئیسی مطرح شد.

 

آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» با تاکید بر طرح این درخواست از سوی مسئولان استانی به خبرنگاران شبستان و مهر تاکید کرد: این دغدغه مرزنشینان خراسان جنوبی برای افزایش شعاع ۲۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر بررسی و پیگیری می‌شود.

 

وی همچنین با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی و عدم بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز تحت پوشش امداد استان از تبلت و گوشی تلفن همراه اعلام کرد: این موضوع نیز به صورت ویژه با اعلام مسئولان استان تا حل مشکل دانش آموزان پیگیری می‌شود.

 

 

کد خبر 1093137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha