«مهربان تر از مرگ» وقف تهیه لوازم التحریر برای کودکان محروم می شود

پروانی از چاپ رمان «مهربان تر از مرگ» با مضمونی اجتماعی و عاشقانه خبر داد و گفت: تمام عواید حاصل از فروش این کتاب صرف تهیه لوازم التحریر برای کودکان محروم می شود.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: «دکتر ناصر پروانی»، مدیر امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر سابق بیمارستان کودکان مفید ، شاعر و نویسنده است. باران، تبسم چشم، کمی دورتر از فاصله ها، دوباره می سرایمت به نام من به کام عشق، دردی به نام عشق، شعرهایم بوی باران می دهد، دلی دریاتر از دریا، یک کوزه پر از احساس، سرطان عشق، یک عاشقانه محض، نگران خودمم، دو فنجان غزل ، چهل و هیچ سالگی و مردانی حوالی خورشید از جمله کتابهای پروانی است. به منظور اطلاع از آثاری که این نویسنده در دست نگارش و یا در نوبت چاپ دارد گفتگویی با وی ترتیب دادیم که قسمت نخست آن بدین شرح است:

 

در حال حاضر چه کتابی در دست انتشار دارید؟

 کتابی با عنوان «مهربان تر از مرگ» را تمام کردم  و به دست ناشر سپردم.

 

کتاب «مهربان تر از مرگ» در چه قالبی نوشته شده است؟

این کتاب یک رمان است که حدود 200 تا 220 صفحه دارد و قرار است از سوی انتشارات گرایش تازه در آینده ای نزدیک به چاپ برسد.

 

این کتاب چه زمانی چاپ و به بازار کتاب عرضه خواهد شد؟

کتاب «مهربان تر از مرگ» به احتمال زیاد اواسط مهر امسال به چاپ می رسد.

 

مضمون رمان «مهربان تر از مرگ» چیست؟

این رمان مضمونی عاشقانه و اجتماعی دارد. این کتاب به مباحث روان شناختی و تاثیرگذاری زوجین در سرنوشت خانواده ها پرداخته است و بر روی مسایل روان شناختی مانور می دهد. کتاب به صورت عاشقانه اساطیری و عشقی غلیظ شروع می شود. در جریان روزمرگی های زندگی پس از ازدواج، مشکلاتی برای زوجین پیش می آید. یک سری اتفاقات عادی از نظر روانشناسی مانند اختلاف با خانواده همسر و تولد بچه بر روی زندگی شخصیت رمان تاثیر می گذارد و رمان از حالت عاشقانه صرف پوست اندازی می کند و کم کم به سمت مسایل اجتماعی پیش می رود.

 

مخاطبان این کتاب چه کسانی هستند؟

مخاطبان این کتاب از سن 15- 16 سال شروع می شوند تا بالاتر. به نظرم پیک مخاطبان این رمان افرادی هستند که در آستانه ازدواج قرار دارند و یا به تازگی ازدواج کرده اند. سعی کردم در قالب این رمان نشان دهم که اگر یک قاشق گذشت در فنجان زندگی بریزیم، زندگی بسیار شیرین خواهد شد. از طرفی اگر یک قاشق لجبازی در استکان زندگی بریزیم، تلخی هایی به وجود می آید که شاید جبران ناپذیر باشد و حتی دیگر نتوان آن زندگی را تحمل کرد و ادامه داد. امیدورام با توجه به مضمون رمان و همچنین نیت خوبی که پشت آن قرار دارد، مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

 

اشاره کردید نیتی خوب پشت رمان «مهربان تر از مرگ» قرار دارد. چه نیتی؟

یک نکته خوب که گریانگیر این کتاب شده است، نیت خوب و خیرخواهانه ای است که پشت آن قرار دارد. با همکاری آقای امیر قاصر، مدیر انتشارات گرایش تازه عواید فروش حاصل از این کتاب صرف تامین وسایل کمک آموزشی برای کودکان بی بضاعت می شود. این وسایل در قالب بسته هایی همزمان با شروع سال تحصیلی در اختیار کودکان محروم قرار می گیرد.

 

کد خبر 1093162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha