درخواست مقتدایی از فرمانده ناجا برای رفع مشکلات تعویض پلاک/ وزیر فرهنگ  به کمیسیون فرهنگی مجلس می رود

درخواست مقتدایی از فرمانده ناجا برای رفع مشکلات تعویض پلاک، وزیر فرهنگ به کمیسیون فرهنگی مجلس می رود، بررسی اصلاح روند رسیدگی به لایحه بودجه، وزرای نفت و راه و رئیس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل ۹۰ می روند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، درخواست مقتدایی از فرمانده ناجا برای رفع مشکلات تعویض پلاک، وزیر فرهنگ  به کمیسیون فرهنگی مجلس می رود، بررسی اصلاح روند رسیدگی به لایحه بودجه، وزرای نفت و راه و رئیس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل ۹۰ می روند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه 20 شهریور است.

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره علل تأخیر چند ماهه در ترخیص کالاهای اساسی

مطابق دستور هفتگی اعلام شده، مجلس در روزهای (یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 21، 23 و 24 شهریور ماه) جلسه علنی خواهد داشت که دستور آن به شرح زیر است.

- ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی

- گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو

- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مورد طرح استفساریه بند (ز) تبصره قانون بودجه سال 1400 کل کشور

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

- گزارش شور دوم کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده8  قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

- گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر نمایندگان

- گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی در مورد لایحه تأسیس نهاد مستقل تنظیم گر بخش برق

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه مقاوله نامه بازرسی کار 1326 (1947)

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی شماره 1981 (1360) و پروتکل 2002 (1381) مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر

- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح مواد 705 تا 711 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی

- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی

- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی بند (5-4-1-10) اساسنامه موسسه منطقه ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)

 

درخواست مقتدایی از فرمانده نیروی انتظامی برای رفع مشکلات تعویض پلاک

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی خواستار پیگیری و حل مشکل عدم امکان اخذ نوبت از مراکز تعویض پلاک شد. متن کامل نامه عباس مقتدایی به شرح زیر است:

« سردار سرتیپ پاسدار اشتری

فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

باسلام و احترام،

همانگونه که مستحضرید، وضعیت قرمز شهرها باعث تعطیلی مکرر مراکز تعویض پلاک (شماره گذاری) شد و بواسطه این تعطیلی، حجم زیادی از هموطنان در انتظار نوبت تعویض پلاک قرار دارند.

با عنایت به گزارشات واصله، هموطنان از عدم امکان اخذ نوبت گلایه جدی دارند و اظهار می دارند، سایت مربوطه به محض شروع بکار، دقایقی بعد تکمیل ظرفیت می شود و تدابیر اندیشیده شده توسط متولیان، آنگونه که باید و شاید نتوانسته این مشکل را مرتفع نماید.

در همین راستا خواهشمندم دستور فرمایید ضمن بررسی موضوع با قید فوریت، اقداماتی همچون افزایش تعداد باجه ها، افزایش ساعت کاری مراکز، ایجاد بستر تعویض پلاک اینترنتی در تمام استانها و... در دستور کار قرار گیرد تا تعداد بالای افراد در انتظار، تقلیل و نارضایتی برخی هموطنان از پر شدن سریع ظرفیتها، مرتفع گردد.

مزید امتنان است اینجانب را از نتیجه اقدامات و پیگیری های انجام شده، مطلع نمایند.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نمایم.»

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هم اندیشی به کمیسیون فرهنگی مجلس می رود

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شنبه ۲۰ سهریور نشست کمیته منتخب بررسی طرح اداره نهاد کتابخانه های عمومی کشور و یکشنبه ۲۱ شهریور بررسی اخبار فرهنگی، استماع گزارش رئیس کمیته ملی المپیک از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در دستور کار خود دارد.

 

بنابراین گزارش اعضای این کمیسیون برای روز دوشنبه ۲۲ شهریور بازدید از مراکز فرهنگی، ورزشی شهرستان ری  و برای روز سه شنبه ۲۳ شهریور بررسی اخبار فرهنگی و  دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت هم اندیشی و استماع برنامه های وزارتخانه را در دستور کار خود دارند و چهارشنبه ۲۴ شهریور نشست هیات رئیسه کمیسیون برگزار می شود.

 

تحول رفتاری نیرو‌های انقلاب با رویکرد حل مسائل واقعی مردم قابل تقدیر است

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی مجازی با جمعی از فعالان انقلابی استان فارس، گفت: خوشبختانه امروز مباحث جدی و واقعی در میان نیرو‌های انقلابی مطرح است و این تحول رفتاری که به دنبال حل مسائل واقعی مردم است، قابل تقدیر است؛ نیرو‌های انقلابی باید برای حل مسائل مردم راهکار داشته باشند و در ادامه‌ی کار حتما می‌بایست این فعالیت‌ها به تحول مثبت میدانی تبدیل شود.

وی در این زمینه افزود: ارائه طرح‌های پیشنهادی و کارشناسی توسط فعالان محلی در هر استان اگر به نتیجه برسد و نمونه موفق آن را بدست بیاید، می‌توان با تکثیر این الگو‌ها، اهداف مثبت این طرح‌ها را در مقیاس کشوری به ثمر رساند.

جلیلی با اشاره به دستور کار جاری مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و با بیان اینکه مجموع بودجه‌ی عمرانی شش کلانشهر کشور از جمله شیراز، از بودجه عمرانی کل دولت بیشتر است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و شورا‌های شهر به ویژه در موضوعات تامین اجتماعی می‌توانند با رویکرد تحولی خدمات بهتری به مردم ارائه نمایند؛ بنابراین نقطه نظرات کارشناسی شده استان‌ها می‌تواند مبنای رویکرد نظام قرار بگیرد.

وی افزود: جلسات دولت‌سایه با منتخبان شورا‌های اسلامی برخی شهر‌ها به زودی برگزار خواهد شد تا طرح‌هایی که توسط کارگروه‌های استانی تهیه و تدوین شده است در اختیار این افراد قرار بگیرد.

جلیلی همچنین ضمن اشاره به طرح پیشنهادی دولت سایه به مجلس دهم درخصوص توسعه پتروپالایشگاه‌ها و تصویب قانون آن، درخصوص طرح پیشنهادی فعالان دولت سایه در استان فارس دراین باره نسبت به همکاری‌های لازم کارگروه‌های نفت و گاز و تامین مالی در خصوص پیگیری این طرح ابراز امیدواری کرد.

 

اصلاح روند رسیدگی به لایحه بودجه بررسی می شود

اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی سه شنبه(23 شهریورماه) به طرح الزام دستگاه های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان و همچنین طرحی که بخشی از قانون آیین نامه داخلی را اصلاح می کرد و از سوی شورای نگهبان اعاده شده است، رسیدگی می کنند. در ادامه، اعضای کمیسیون به بررسی طرحی جهت اصلاح قانون آیین نامه داخلی درباره فرایند قانونگذاری می پردازند.

 

اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس چهارشنبه(24 شهریورماه) نیز به طرحی که قانون آیین نامه داخلی مجلس را درباره فرایند رسیدگی به لایحه بودجه مورد اصلاح قرار می دهد، رسیدگی می کنند که تمام این جلسات با حضور یکی از طراحان و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس برگزار خواهد شد.

 

وزرای نفت و راه و رئیس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل ۹۰ می روند

اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یکشنبه 21 شهریور ماه نشستی را با رئیس سازمان انرژی اتمی درباره نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحری‌ها و صیانت از منافع ملت ایران خواهند داشت و در ادامه جلسه با مسئولان ذی ربط در خصوص واردات و قاچاق گوشی های لوکس همراه دارند.

 

این کمیسیون مجلس یازدهم دوشنبه صبح 22 شهریور ماه نشستی را با وزیر نفت برای بحث و تبادل نظر درباره نحوه رسیدگی به چرونده ها و شکایات واصله در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می کند.

 

اعضای کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی سه شنبه 23 شهریور ماه نیز نشستی را روسای کمیته های کمیسیون خواهند داشت. نشست عمومی کمیسیون همچنین با حضوروزیر راه و شهرسازی و نمایندگان وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش ها درباره سامانه ملی املاک و اسکان خواهند داشت.

 

کد خبر 1093189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha