عملیات امنیتی حشد شعبی علیه  داعش و برقراری امنیت در مناطق مهم عراق

نیروهای حشد شعبی در عملیات امنیتی «ثأر الأبطال» به پناهگاه عناصرفراری گروهک تروریستی داعش حمله کردند و توانستند مناطق مهمی را در غرب الانبار پاکسازی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الصباح، نیروهای حشد شعبی در عملیات امنیتی جدیدی با نام «ثأر الأبطال» که از روز گذشته جمعه آغازشد، به مناطقی در غرب الانبار حمله کردند. این منطقه پناهگاه امن  عناصر فراری گروهک های  تروریستی داعش به شمار می آید.

 

نیورهای امنیت ملی پنج تروریست از جمله مسئولان پناهندگی و ساخت مهمات را دستگیر کردند.عملیات تعقیب و گریز از روز جمعه با مشارکت چهار تیپ از حشد شعبی آغاز شد، آنها عناصر گروهک تروریستی داعش را در نوار مرزی با سوریه تعقیب کردند. این نوار مرزی از منطقه القائم به سمت گذرگان الولید و تعدادی از مناطق و دره ها کشیده شده است.این مناطق دره ها پناه امنی برای تروریستهاست.

 

قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار حشدشعبی گفت: نیروهای حشدشعبی مناطق مهم امنیتی از جمله الفیده، صویب،وادی العزام، وادی الردکا، وادی الخرش، مکرالذیب و وادی صواب و منطقه مجاور نوار مرزی عراق و سوریه را که بین جاده عکاشات و مرز قرار دارد، .پاکسازی کردند.

 

مصلح افزود: این عملیات براساس برنامه آن یعنی محاصره دشمن از همه طرف و سپس ضربه زدن به آن، نتایج مهمی به همراه داشته است.

 

این عملیات روزجمعه 19 شهریور 1400 براساس داده ها و اطلاعات دقیق برای بازسازی نوار مزی عراق و سوریه و مناطق واقع بین این مرزها و جاده عکاشات آغاز شد.

کد خبر 1093245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha