ایجاد موزه تخصصی و تاریخی قرآن کریم در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

مشفقیان گفت: ایجاد موزه تخصصی و تاریخی قرآن کریم در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و در خانه تاریخی «منطقی ‌نژاد» موجب احیای هویت تاریخی کتابت قرآن کریم در سومین حرم اهل بیت (ع) می شود و از جاذبه‌های گردشگری مذهبی مهم استان فارس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان»، امروز (شنبه 20 شهریور) از راه اندازی موزه تخصصی و تاریخی قرآن در شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این موزه تخصصی و تاریخی در خانه تاریخی «منطقی ‌نژاد» شیراز راه‌ اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ایجاد موزه تخصصی و تاریخی برای قرآن کریم از مطالبات جدی اهالی فرهنگ در شهر شیراز بوده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی این موزه تخصصی اقدام موثری برای نگهداری و معرفی نسخ خطی و اسناد تاریخی مرتبط با قرآن کریم در شهر شیراز است که  به ‌صورت پراکنده، شخصی و در شرایط نامناسب نگهداری می ‌شوند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس اعلام کرد: این موزه تخصصی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس و شهرداری شیراز  به بهره ‌برداری خواهد رسید.

مشفقیان با تاکید بر راه اندازی این موزه تخصصی در بافت تاریخی شیراز بیان کرد: ایجاد موزه تخصصی و تاریخی قرآن کریم در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و در خانه تاریخی «منطقی ‌نژاد» موجب احیای هویت تاریخی کتابت قرآن کریم در سومین حرم اهل بیت (ع) می شود و می تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی مهم استان فارس نیز تبدیل شود.

کد خبر 1093284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha