آیین عزاداری ماه صفر در ۳۰ امامزاده شاخص البرز برگزار می شود/ برپایی مراسم چهارپایه خوانی در امامزاده حسن(ع) کرج

حجت الاسلام دشتکی با اعلام خبر برپایی آیین عزاداری ماه صفر در ۳۰ امامزاده شاخص استان البرز گفت: مراسم چهارپایه خوانی در امامزاده حسن(ع) کرج به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) برگزار می شود.

« حجت الاسلام علی دشتکی» در جریان ویژه برنامه های ماه صفر و شهادت حضرت رقیه (س) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ویژه برنامه های عزاداری ماه صفر با محوریت آستان مقدس امامزادگان البرز برگزار می شود. 

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: به مناسبت شب شهادت دردانه امام حسین(ع) آیین عزاداری سوگ شهادت حضرت رقیه(س) یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ شهریور از ساعت ۱۸ در فضای باز آستان مقدس امامزاده حسن(ع) در قالب چارپایه خوانی سنتی برپا می شود. 

 

وی با اشاره به اهمیت حضور ذاکران و مادحین برجسته کشوری بیان کرد: بقاع شاخص استان البرز میزبان آیین عزاداری ماه صفر هستند که در مجموع در ۳۰ بقعه متبرکه این آیین برنامه ریزی شده است.

 

وی بیان کرد: از جمله برنامه های اجرایی به مناسبت ماه صفر اجتماع حضور بانوان در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) در جوار شهداء مدافع حرم است. 

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز خاطرنشان کرد: سنت برپایی سفره حضرت رقیه(س) از گذشته تا کنون به رسم ماه صفر در شام شهادت آن حضرت برگزار می شده است که سال جاری نیز اجرا می شود.

 

 

کد خبر 1093305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha