هزینه های برگزاری مراسم عروسی  در کرونا پس انداز زندگی آتیه شود

ابهری گفت: برگزاری جشن عروسی غیر از هزینه های تجملی برای زوجین و خانواده آن ها سودی دیگری ندارد. بهتر است تا این هزینه ها برای زندگی آتیه زوج ها پس انداز و برای هزینه های ضروری تر صرف شود.

«مجید ابهری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره  تاثیر کرونا بر ازدواج گفت: گسترش کرونا و پاندومی کووید 19 باعث نقصان دربرخی از روابط اجتماعی و برگزاری مراسم های از عزاداری تا سوگواری  شده است.

 

متخصص علوم رفتاری افزود:بسیاری از جوانان به علت این بیماری  همه گیر از برگزاری مراسم عروسی خودداری کرده اند و با برگزاری مراسم نامزدی جشن عروسی را به بعد موکول می کنند.

 

او ادامه داد:برگزاری جشن عروسی غیر از هزینه های تجملی  برای زوجین و خانواده آن ها سودی دیگری ندارد. بهتر است تا این هزینه ها برای زندگی آتیه جوانان پس انداز و برای هزینه های ضروری تر صرف شود.

 

ابهری گفت: تاخیر در برگزاری مراسم عروسی به دلیل شرایط کرونا و موکول کردن آن مراسم به بعد از اتمام کرونا کاری غیر منطقی است، چون هیچ  کسی نمی داند این بیماری خانمان سوز کی تمام شده و بساط آن کی از جامعه جمع می شود، موکول کردن مراسم ازدواج پس از این بیماری اصلا کاری درست نیست.

 

آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد:بهتر است زوج ها با برگزاری مراسم ساده و به دور از تشریفات زندگی خود را آغاز کرده و با توکل بر خدا آینده روشن خود را شروع کنند.

 

وی درباره آمار برگزاری عروسی در شرایط کرونا گفت:البته کارشناسان درباره آماربرگزاری مراسم ازدواج در کرونا دو نظریه دارند، عده ای معتقد هستند کرونا باعث کاهش مراسم برگزاری ازدواج شده است و دختران و پسران از ترس ابتلا به بیماری منصرف می شوند .گروه دیگر معتقدند آمار ازدواج در شرایط کرونا افزایش یافته است.

 

او تصریح کرد:بنده معتقد هستم ازدواج نه کاهش یافته و نه افزایش پیدا کرده است بلکه به صورت جریان یکنواخت همانند قبل این مراسم ادامه دارد. برخی ها بدون توجه به این بیماری خانمان سوز جشن عروسی برگزار کرده است و برخی ها دیگر بدون توجه به سرایت بیماری در این مراسم شرکت می کنند.البته کسانی که توانایی مالی بالا دارند در باغ های بزرگ و مکان های سرباز مراسم را برگزار می کنند که این کار نیز درست نیست.

 

او با بیان اینکه ازدواج یک پیوند مقدس و آسمانی است تاکید کرد: نباید به دلیل کرونا آن را به تعویق انداخت. باید با رعایت تمام ظوابط، قواعد و معیار های بهداشتی و پزشکی باید این مراسم آسمانی را انجام شود اما از تشریفات و هزینه های زائد خود داری کنند.

 

وی توصیه کرد: به زوج ها توصیه می کنم مراسم ازدواج خود را به پس از کرونا منوط و مشروط نکنند و با برگزاری مراسم نامزدی این تعویق را اجرا کنند. بلکه با مراسم ساده زندگی خود را آغاز کنند چراکه هیچ کسی نمی داند پایان این زندگی کی و کجا است.

کد خبر 1093339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha