هزینه کرد یک میلیارد ریالی از محل درآمد موقوفات زیرکوه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون در جهت اجرای نیات واقفین در قالب توزیع غذای گرم، سبد غذایی و ماسک اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در زیرکوه هزینه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«اسماعیل مختاری» امروز (20 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف یک احسان ماندگار است و و می تواند از وقوع بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه با بیان اینکه موقوفات می توانند در قالب های مختلف به نفع جامعه باشند، افزود: وقف یک چشمه همیشه جاری است و این خیر همواره و در همه ایام در کارهای اعتقادی و زیربنایی مردم تاثیرگذار بوده است.

 

وی با اشاره به طرح «بصیرت عاشورایی» گفت: این طرح همزمان با آغاز ماه محرم در چهار بقعه متبرکه شهرستان زیرکوه جهت برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین (ع) و اجرای نیات واقفین برگزار شد.

 

حجت الاسلام مختاری در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای این طرح همایش «احلی من العسل» در 2 بقعه متبرکه و مراسم «شیرخوارگان حسینی» در سه بقعه متبرکه شهرستان زیرکوه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه با بیان اینکه 20 هزار پُرس غذای گرم از ابتدای ماه محرم تاکنون به ارزش 300 میلیون ریال در این شهرستان توزیع شده است، افزود: طی این مدت هفت هزار ماسک به ارزش 40 میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط بین عزاداران و نیازمندان توزیع شده است.

 

وی به طرح «شمیم حسینی» اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح 200 سبد غذایی به ارزش 600 میلیون ریال با کمک خیرین و از محل درآمد موقوفات مرتبط بین نیازمندان شهرستان زیرکوه از ابتدای ماه محرم تاکنون توزیع شده است.

 

حجت الاسلام مختاری در ادامه بیان کرد: در مجموع از ابتدای ماه محرم تاکنون از محل نیات واقفین و کمک خیرین اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شده است و کمک به نیازمندان تا پایان ماه صفر در جهت اجرای طرح «شمیم حسینی» و «بصیرت عاشورایی» ادامه خواهد داشت.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه در پایان با بیان اینکه 548 موقوفه در این شهرستان وجود دارد، گفت: از این تعداد 95 موقوفه با نیت ماه محرم و صفر به ثبت رسیده است.

کد خبر 1093363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha