عامل انساني مؤثرترين عامل در کاهش يا افزايش سوانح رانندگي است

سرهنگ دالوند با بیان اینکه انسان، خودرو و جاده سه ضلع مثلث حوادث رانندگي هستند و گفت: عامل انساني و رانندگي مؤثرترين عامل در کاهش يا افزايش سوانح رانندگي است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سرهنگ «مصطفی دالوند» با اشاره به نقش مهم ارتقاي فرهنگ ترافيك و نيازمندی برنامه ريزي بلند مدت در اين خصوص، اظهار داشت: اعمال درست قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را يك راه فرهنگ سازي در جامعه دانست.

 

رئیس پلیس راه استان لرستان افزود: اينكه ما شهروندان خود مجريان خوب باشيم و قانون و وظايف خود را نيز درست اجرا كنيم اين خود نوعي فرهنگ سازي است.


وی با بیان اینکه ايمني جاده ها صرفا با فعاليت و احساس مسئوليت يک دستگاه امکان پذير نيست و با همکاري و تعامل همه دستگاه هاي مسئول شدني است، ادامه داد:همکاری و يکپارچگي پليس، وزارت راه و شهرسازي، هلال احمر، رسانه ملي و غیره در ايمني جاده هاموثراست.

.                                                                     
سرهنگ دالوند تاکيد کرد: يکي از مهمترين حوادث مختلف ، تصادفات جاده اي مي باشد که مهمترين عامل بروز تصادفات و منشا بيشترين علت هاي سوانح جاده اي عوامل انساني مي باشند.


این مقام انتظامی، تصریح کرد: بررسي رفتارهاي غير اجتماعي رانندگان و يافتن روش هاي اصلاح آن از جمله عوامل موثر در بهبود عملکرد و کاهش تعداد تصادفات و افزايش سلامت جامعه مي‌باشد.


وي عوامل انساني ناشي از رفتار هاي ناصحيح را يكي از موارد اصلي تصادفات دانست و گفت: نبايد از نقش کنترلي و نظارتي پليس هم غافل شد،که با رصد متخلّفان رانندگي، در نهادينه سازي فرهنگ رانندگي مي کوشند.


سرهنگ دالوند افزود: برنامه ريزي مناسب و ارتقاي سطح آگاهي و مهار ت هاي رانندگان در زمينه مسايل ايمني ترافيک و تصادفات و تمرکز بر روي پيامد و نتايج ناگوار ناشي از حوادث ترافيکي به نحوي که در جهت تغيير عادت هاي نادرست رانندگي و ناشايست نشان دادن تخلفات و سرپيچي از قوانين و مقررات هدف گذاري شود مي تواند بسياري از رفتارهاي غير اجتماعي رانندگان را کنترل و از تصادفات و تلفات شديد جلوگيري کرد.


 وي با بيان اينکه جريمه در بسياري از موارد مي تواند جلوي حوادث ناگوار خودرويي را بگيرد، گفت: بازدارندگي از تخلفات هدف اصلي  اعمال قانون و جريمه هاي رانندگي است.


سرهنگ دالوند افزود: مردم بايد مقررات راهنمايي و رانندگي را به بهترين شکل رعايت کنند، پليس راهنمايي و رانندگي وپلیس راه  دوست مردم است و براي روان سازي ترافيک و حفظ جان مردم تلاش مي کند.


وي با اشاره به اينکه پليس از مردم براي مردم و در خدمت به مردم است افزود: پليس ما پليس اسلامي و خدمتگزار مردم است و بايد با احترام متقابل با مردم رفتار کند لذا با افراد متخلف نبايد با تندي رفتار کرد، اخلاق بايد در جامعه نهادينه شود.


 رئیس پلیس راه  فرماندهي انتظامي استان در پايان تاکيد کرد: بهترين راه ايمن سازي جاده ها، آموزش، فرهنگ سازي و بالا بردن سطح مهارت و سپس اعمال قانون براي متخلّفان است تا از بروز حوادث جلوگيري شود.

کد خبر 1093384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha