سعه صدر مسئولان از راههای بازگشت و تقویت اعتماد عمومی است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مسئولان از سعه صدر رهبری الگو بگیرند گفت: سعه صدر مسئولان از راههای بازگشت و تقویت اعتماد عمومی است

حجت‌الاسلام محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نقش سعه صدر انقلابی، نقد پذیری، صداقت و پاسخگویی در تقویت سرمایه اعتماد عمومی گفت: استقرار ارزش‌های جمهوری اسلامی نیازمند سعه صدر انقلابی است و لازمه آن این است که مسئولین در بین مردم حضور پیدا کرده انتقادها و راهکارها را بشنوند. اگر مسئولین انتقاد پذیر نباشند و صاادقانه به دیدگاه‌ها و اعتراضات منطقی مردم پاسخگو نباشند، در تشکیل دولت اسلامی دچار تأخیر خواهیم شد.

 

امام جمعه جم و ریز افزود: الحمدالله دولتی روی کار آمده که در تراز جمهوری اسلامی است، رئیس جمهوری انتخاب شده که دارای سعه صدر است. در همین مدت کوتاه، در میان مردم حضور پیدا کرده و حرف‌های مردم را مستقیما می‌شوند. جاهایی می‌رود که محرومیت و نیاز‌های بیشتری است این در حالی است که  با سعه صدر می‌ایستد و درد دل مردم را می‌شنود و پاسخ می‌دهد.

 

وی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم مبنی بر بازگرداندن اعتماد عمومی، تأکید کرد: این سعه صدر انقلابی بارقه امید است. در حقیقت یکی از راه‌های بازگشت و تقویت اعتماد عمومی است. انقلاب اسلامی بر دو پایه قوی امام و امت استوار است؛ بنابراین مردم باید بتوانند حرف بزنند و مسئولین با گشاده‌رویی، با سعه صدر و انصاف حرف مردم را شنیده و پاسخ دهند. مسئولی که انتقادپذیر باشد زودتر هم پیشرفت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام محمدی در اظهار کرد: الگوی سعه صدر مسئولان، مقام معظم رهبری است؛ دیدار با دانشجویان، برخورد با مخالفان، رافت اسلامی و موارد بیشمار دیگر در سیره‌ی مقام معظم رهبری الگوی کم نظیری است.

 

امام‌جمعه جم و ریز گفت: سیره‌ی رهبری درسی برای همه مسئولین است تا در بین مردم با سعه صدر حاضر شوند. مردم درد دل و مشکلات دارند و باید بدان گوش کرد. به ویژهً مردم عادی که هرگز هدف تخریبی ندارند و هدفشان اصلاح امور است. بحمدالله هم دولت هم مجلس در تراز جمهوری اسلامی قرار دارند؛ انشاءالله دولتی مقتدر و قوی خواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام محمدی درباره انتقاد پذیری در اندیشه اسلامی گفت: چنانچه در نهج‌البلاغه می‌بینیم، امیر مؤمنان، نه تنها به خویشان بلکه توصیه امام به همه مردم است که سعه صدر داشته باشند. این سعه صدر نه تنها به یک نژاد بخصوص یا حتی یک منطقه بلکه باید با همه به سعه صدر رفتار کرد. خداوند نیز می فرماید: «الم نشرح لک صدرک...» به عبارت دیگر سعه صدر یک موهبت الهی است که به افراد داده می‌شود و در بحبوحه بحران، آن‌ها که نوری در وجودشان است سعه صدر دارند. سعه صدر مایه هدایت و نبود آن مایه گمراهی است، مسئولین نظام هم باید به مثابه رهبر انقلاب با سعه صدر باشند.

کد خبر 1093396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha