کاهش ابتلا به کرونا و افزایش روند واکسیناسیون در استان کرمان

دکتر صافی زاده با اشاره به شیب نزولی ابتلا به کرونا در استان، از پیشرفت روند واکسیناسیون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین صافی زاده، شنبه(۲۰ شهریور) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از شیب نزولی بیماری در استان خبر داد و در این باره به کاهش 25 درصدی بستری، کاهش 30 درصدی بخش سرپایی موارد و کاهش 20 درصدی تست های مثبت اشاره کرد‌.

 





معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین از پیشرفت روند واکسیناسیون در استان خبر داد و گفت: 43 درصد جمعیت بالای 18 سال استان نوبت اول و 23 درصد هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

 





وی ادامه داد: کاهش موارد به معنی تمام شدن کرونا نیست و در وضعیت خیلی شکننده ای هستیم و امیدواریم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی روند نزولی بیشتری را شاهد باشیم و به ثبات برسیم.

 





صافی زاده با اشاره به اینکه هفته گذشته چهار مورد مرگ نسبت به هفته قبل از آن بیشتر بوده؛ اظهار کرد: با توجه به تغییر وضعیت کرونایی شهرستان ها، یکسری از اصناف می تواند بازگشایی شود اما حتما" باید نظارت بر این مکان ها صورت بگیرد تا تداوم روند نزولی ابتلا به کرونا را شاهد باشیم.

 




حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان نیز در سخنانی اعلام کرد: در حال حاضر چهار شهرستان زرد، 15 شهرستان نارنجی و چهار شهرستان عنبرآباد، قلعه گنج، زرند و کوهبنان قرمز است.

 

کد خبر 1093440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha