شهید مدنی الگوی عرفان انقلابی است / لزوم ترویج عرفان ناب حسینی و علوی در جامعه

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه شهید مدنی الگوی عرفان انقلابی بود ، گفت: مقام این شخصیت در قاب سرخ شهادت جاودانه شد که میراثی عظیم در پشتوانه تمدنی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» صبح امروز(20 شهریور) در کنگره ملی آیت‌الله شهید مدنی در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: جامعه ما بویژه نسل جوان نیازمند الگو گیری از شهید مدنی است..

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه همدان با بیان اینکه «شهید محراب» ذخیره جاودانگی انقلاب است، گفت: انسان‌های بزرگ همچون شهیدمدنی ستاره‌های درخشان انقلاب هستند.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب با چنین معلمانی بود که هم شاگرد اول بودند و هم استاد اول افزود: دهه ۸۰ و ۹۰ را پشت سر گذاشته‌ایم اما با غفلت عظیم و تاخیر بزرگ روبه رو هستیم و جفای بزرگ بر نسل سوم و چهارم رفته چراکه بهره کافی از این بهره بزرگ نداشتند.

 

علی‌اکبری با بیان اینکه این اجلاس اذان و بیداری است که چگونه این تاخیر خطرناک را جبران کنیم گفت: شهدای محراب نقطه تلاقی علم با ایمان، ایمان با عمل صالح، عمل صالح با جهاد و حماسه، جهاد و حماسه با عرفان و عرفان و حماسه با شهادت هستند.

 

وی اظهار کرد: کنگره شهید محراب به مناسبت چهلمین سال شهادت شهید مدنی با جمعی از خوبان برگزار می شود که رجوع متواضعانه و مشتاقانه به صندوق جاودانه انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه حق همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین است که گوهرشناسی کند و این خطه را در سرزمین ما فوق‌العاده برجسته سازد افزود: اگرچه شهید مدنی، همدانی نبودند اما ایشان خود را همدانی می‌دانستند و مردم نیز ایشان از خود می‌دانستند که آن عالم گرانقدر اقدامات و تاثیرات به ماندگاری در این استان داشتند.

 

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه امیدوارم آغاز این کنگره، الگویی برای کشور باشد و به فضل پروردگار در ارتباط با سایر شهدای محراب به صورت زنجیره طلایی و پرنور ادامه پیدا کند گفت: البته با یک تصمیم و آن هم به قصد جبران خسارت‌ها و به شرطی که پخته و سنجیده باشد.

 

وی تصریح کرد: این پرچم که به یاد شهدای محراب برافراشته می‌شود نباید زمین گذاشته شود بلکه با تاکید بر تربیت در ساحت‌های مختلف مبنایی بر تولید آثار مختلف مورد نیاز کشور بلکه در عرصه مقاومت در اقصی نقاط جهان باشد.

 

 

 

کد خبر 1093465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha