دستگاه قضا در پیگیری مطالبات مردم جدیت دارد

سیدزاده با بیان‌اینکه دستگاه قضا در پیگیری مطالبات مردم جدیت دارد، گفت: مسئولان استانی باید در قالب بازدیدهای میدانی به مشکلات شهرستان آستارا رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید رحمان سیدزاده» امروز(شنبه، ۲۰ شهریور) در جریان بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی این شهرستان، اظهارکرد: اتصال خط ریلی آستارا به راه‌آهن سراسری سبب توسعه معیشت مردم و اشتغال برای جوانان می‌شود.

 

معاون قضایی رییس کل دادگستری گیلان با بیان‌اینکه در برخی اوقات اراده‌ای برای اتمام پروژه‌ها مشاهده نمی‌شود، افزود: زیرساخت‌های اقتصادی آستارا همچون راه‌آهن، پایانه ریلی و منطقه ویژه اقتصادی باید هرچه سریعتر تکمیل شود تا شاهد اشتغال‌زایی و توسعه معیشت مردم باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا در پیگیری مطالبات مردم جدیت دارد، تصریح‌کرد: رییس کل دادگستری گیلان و مسئولان این مرکز برای دومین بار است که در تابستان امسال از زیرساخت‌های اقتصادی آستارا بازدید می‌کنند اما مجریان و پیمانکاران طرح‌ها عدم اعتبار و تامین نشدن مصالح را بهانه می‌کنند.

 

سیدزاده با بیان‌اینکه بعضی از مسئولان دستگاه‌ها برای پیشبرد طرح‌ها تلاش می‌کنند، گفت: در این راستا بازه زمانی مشخصی برای تکمیل راه‌آهن آستارا - رشت در نظر گرفته شد.

 

معاون قضایی رییس کل دادگستری گیلان به وضعیت کنونی پیمانکاری پروژه راه‌آهن آستارا اشاره کرد و افزود: بعد از فوت پیمانکار قبلی طرح راه‌آهن آستارا به پیمانکار جدید در قالب قرارداد ۲ ساله واگذار شده است و بارانداز خط ریلی آستارا - آستارا از نظر پدافند غیر عامل فاقد تجهیزات لازم از قبیل دوربین مداربسته و برجک است.

 

وی با بیان‌اینکه دپوی کالا در شرکت انبارهای عمومی باعث گلایه تجار و صاحبان کالا شده است، اضافه‌کرد: برخی از کالاها همچون نهاده‌های دامی باید به سرعت ترخیص شوند.

 

سیدزاده با اشاره به اینکه مسئولان استانی باید در قالب بازدیدهای میدانی به مشکلات شهرستان آستارا رسیدگی کنند، گفت: علت تعلل در پیشبرد برخی از امور در گمرک در قالب پرونده‌های مختلف در دادگستری استان گیلان پیگیری و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

کد خبر 1093475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha