۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ایلام دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند

کریمیان با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ایلام دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: در حال حاضر روند انجام واکسیناسیون جامعه هدف در سطح استان بسیار مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام در نشست هشتاد و هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا،  در استانداری ایلام با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مجموعه اعضای ستاد استانی و شهرستانی کرونا و همچنین همکاران کادر درمان و بهداشت در سطح استان اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان، در حال حاضر میزان ابتلا و بستری در سطح استان روندی کاهشی دارد.

 

« محمد کریمیان» با بیان اینکه همچنان آمار متوفیان تفاوتی نکرده است، ابراز کرد: مدتی بعد از کاهش آمار مبتلایان و بستری‌ها؛ آمار متوفیان نیز کاهش خواهد یافت،  در روزهای اخیر سهمیه کشورمان برای حضور در اربعین حسینی امسال ۳۰ هزار نفر بود که با رایزنی مسئولان کشوری به ۶۰ هزار نفر زائر افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود:  احتمالاً تمام ۶۰ هزار نفر از زائران نتوانند از طریق مرزهای هوایی در کنگره عظیم اربعین حسینی شرکت نمایند بنابراین محتمل است که بخشی از این تعداد ۶۰ هزار زائر از طریق مرزهای زمینی تردد نمایند.

 

کریمیان تصریح کرد: در حال حاضر در صورتی که مرز بین‌المللی مهران برای تردد زائران اربعین حسینی انتخاب شود، دانشگاه علوم پزشکی ایلام به دلیل استفاده از تمام توان و ظرفیت خود در راستای مقابله باکرونا، آمادگی های لازم را در رابطه با خدمت رسانی به جمعیت زائران ندارد مگر اینکه از سوی وزارت بهداشت حمایت و پشتیبانی‌های مالی و نیروی انسانی انجام شود.

 

وی افزود:  در حال حاضر روند انجام واکسیناسیون جامعه هدف در سطح استان بسیار مطلوب است و ان‌شاءالله تلاش خواهیم کرد که با تمام توان آمارهای واکسیناسیون را بیش از پیش ارتقا دهیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ایران پس‌از کشورهای آمریکا، انگلستان و برزیل در رده چهارم به‌لحاظ شیوع بیماری کرونا و پس از آمریکا، مکزیک، روسیه و بزریل در رده پنجم به لحاظ فوتی جدید در بین کشورهای جهان قرار گرفته‌است.
 

کریمیان تصریح کرد: در کشورمان ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا تعداد ۵میلیون و ۲۵۸هزار و ۹۱۳نفر به این بیماری مبتلا شده و تعداد ۱۱۳هزار و ۳۸۰نفر نیز متاسفانه بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. همچنین تعداد ۴میلیون و ۵۰۹هزار و ۹۰۵نفر نیز بهبود یافته اند.

 

وی بیان کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۵۶۷۵۹نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۰۱۷نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند،  به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان مردادماه تعداد ۳۰۳۰۴مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۸۸۴۵مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۲۷۷۶نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۹۴نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

 

وی گفت: همچنین از اول لغایت بیستم شهریورماه نیز تعداد ۲۳۱۸۳مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۵۳۹۵مورد مثبت کرونا و تعداد ۱۵۴۹نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۹۹مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته‌ایم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در مقایسه مورخه ۲۳مرداده ماه تا پنجم شهریورماه نسبت به مورخه ششم لغایت نوزدهم شهریورماه، تعداد نمونه گیری ها ۲۳درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۱۹درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۳۰درصد کاهش و تعداد فوتی‌ها نیز تفاوت محسوسی نداشته است.
 

کریمیان با اشاره به  وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کوید19 در سطح استان، ابراز کرد: تعداد واکسن دریافتی ۳۱۶۳۷۸دوز و كل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۲۵۸۱۶۵ دوز است، واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۱۸۰۱۹۰دوز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۷۷۹۷۵دوز است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان جمعیت بالای ۱۸سال استان تعداد ۴۱۷۹۱۳ نفر است که تعداد ۱۸۰۱۹۳ نفر از آنان معادل ۴۳/۱درصد دوز اول واکسیناسیون را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 1093476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha