فرصت سرمایه‌گذاری باید برای آحاد مردم فراهم شود

وزیر کشور گفت: فرایند سرمایه‌گذاری باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که همه‌ اقشار جامعه فرصت برابری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ وزیر کشور عصر امروز شنبه در آیین رونمایی از سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه گذاری در استان خرسان شمالی که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی صورت گرفت، عنوان کرد: به دلیل فرآیند پیچیده سرمایه‌گذاری بسیار از افرادی که متقاضی ورود به این عرصه هستند منصرف می‌شوند و‌سرمایه‌شان را در سایر حوزه‌ها که نقش زیادی در تولید کشور ندارد، هزینه می‌کنند.

 

 

"احمد وحیدی" با تأکید بر اینکه تا حدی تلاش شده که مراحل اخذ مجوز برای سرمایه گذاری کاهش یابد، عنوان کرد: ایجاد سامانه‌ای که سرمایه‌گذار را بدون بروکراسی اداری به هدف برساند در خراسان شمالی گامی بزرگ برای دستیابی به توسعه است.

 

 

در عین حال وزیر کشور گسترش اختیارات استانداری‌ها را یک اصل مهم دانست و خاطر نشان کرد: استانداری‌ها وظیفه توسعه‌ استان‌ها را دارند و مادامی که در استان‌ها اتاق فکر فعال و فکرهای نوآورانه خلق نشود، مسیر توسعه به جلو سوق نخواهد یافت.

 

 

وی خلاقیت و‌ نوآوری را راهگشای غلبه بر مشکلات دانست و افزود: اگر به ایده‌ها و اندیشه‌های نو مجال بروز بدهیم دیگر به هیچ  چیز و به هیچ کس نیازی نخواهیم داشت.

 

 

وحیدی خاطر نشان کرد: سامانه انتقال آنی مجوزهای استانی سرمایه‌گذاری، روز به روز با همفکری همه‌ صاحبان اندیشه تکمیل‌تر خواهد شد و تمام طرح‌ها و بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری استان را در برخواهد گرفت.

 

 

وی ادامه داد: چنین سامانه‌ای باعث می‌شود سطح بیشتری از مردم را در بر بگیرد و افرادی که در جامعه زندگی می کنند طعم خوش ساختن استان را بچشند.

 

 

گفتنی است؛ امروز از سامانه انتقال آنی مجوزهای استانی سرمایه‌گذاری طرح ولایت با حضور مسئولان ارشد استانی رونمایی شد و  توافق‌نامه‌ سه سرمایه گذار هم به واسطه این سامانه به امضاء رسید.

 

 

 

کد خبر 1093525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha