بررسی  طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول/مسجد محوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد

بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موافقت مجلس با استعفای قاضی زاده هاشمی، مسجد محوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد، خانواده شهدا نیاز به ترحم ندارند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موافقت مجلس با استعفای قاضی زاده هاشمی، مسجد محوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد، خانواده شهدا نیاز به ترحم ندارند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه 2۱ شهریور است.

خانواده شهدا نیاز به ترحم ندارند کرامت آنها را حفظ کنیم

سید الیاس موسوی، فرمانده ویژه لشکر فاطمیون، امروز (۲۰ شهریور ماه ) در آئین رونمایی از کتاب زور چترها به باران نمی‌رسد، اشاره به خاطرات رزمندگان در سوریه گفت: در راه بازگشت از حلب به دمشق، متوجه شدیم مرکز غدیر خلوت است، کسی در آنجا نیست و یکی از رزمندگان که تک تیرانداز بود، گفت از دو روز پیش عملیاتی شروع شده که نیروها به آن عملیات رفتند. ابوحامد، فرمانده با چهره‌ای ناراحت آمد و گفتند علت این ناراحتی شهادت رزمندگان است.  در همین شرایط شاخص و تنها کسی توانست برود و شهدا را بیاورد، حسین براتی بود، او همه هشت شهید را به کول گرفت و آورد. در سوریه اتفاقاتی از این قبیل، بسیار افتاده است.

 

وی افزود: در نتیجه حملات دشمن تکفیری حداقل هشتاد شهید مدافع حرم در سوریه پودر شدند، به طوری که DNA آنها قابل تشخیص نیست. در اتفاقی که برای شهید حججی اتفاق افتاد، دو نفر از نیروهای لشکر فاطمیون نیز به شهادت رسیدند. نکته قابل توجه این است که خانواده شهدا نیاز به ترحم ندارند. کرامت آنها را حفظ کنیم ما افغانستانی‌ها ترحم را نمی‌پسندیم.

 

در ادامه سید زهرا موسوی، همسر شهید سید جاوید موسوی ضمن قدردانی از نویسنده کتاب زور چترها به باران نمی‌رسد، تصریح کرد: بنده و شهید سید جاوید موسوی از کودکی با یکدیگر بزرگ شدیم. به خاطر دارم که مردم افغانستان بسیار علاقمند به امام خمینی بودند و به علت ارادت به ایشان، بسیار اذیت شدند و از این رو به ایران مهاجرت کردند.

 

وی همچنین در ادامه اظهار کرد: ۱۰ سال با سید جاوید زندگی کردم که همه این زندگی سراسر خاطره بود.نماز اول وقت او هیچ وقت ترک نمی‌شد. به خاطر ندارم که سید جاوید استراحت را به نماز ترجیح بدهد و حتی به بنده هم تاکید می‌کرد که اول نماز بخوانم و بعد به سایر امور بپردازم.

 

موسوی با اشاره به خاطرات زندگی خود با شهید سید جاوید موسوی ادامه داد: همیشه در ماه رمضان با شهید سید جاوید موسوی چله خواندن دعا و اعمال نیک را می‌گرفتیم.زمانی که بحث سوریه پیش آمد سعی کردم او را منصرف کردم اما او برای رضایت دادنم به اینکه به سوریه برود، بنده را متقاعد کرد. وقتی شهید سید جاوید موسوی به شهادت رسید، همان موقع به خانواده اطلاع ندادند. امیدوارم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

 

داود صلاحی، مدیر انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در مراسم رونمایی از کتاب زور چترها به باران نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: شکر خدا مراتب و درجاتی دارد که اولیای خدا تلاش می‌کنند به بالاترین درجه آن برسند. یکی از این مراحل، مربوط به شکر از مخلوق است، لذا در راه تکریم شهدا لازم است از همه عزیزانی که در این راه تلاش کردند، تشکر کنیم.

 

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول بررسی شد

طی نشستی با حضور خداییان و حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این جلسه که رئیس پژوهشکده خصوصی پژوهشگاه مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از معاونت حقوقی و معاونت راهبردی قوه قضائیه و مشاور وزیر مسکن و شهرسازی هم حضور داشتند، پیرامون تامین نظر شورای نگهبان و رفع ایرادات وارد شده از ناحیه این شورا، بررسی‌های لازم انجام و مقرر شد با تشکیل کارگروهی اشکالات بررسی و رفع شود.

 

گفتنی است «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» که پیش از این در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، قرار است سه شنبه هفته جاری به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان در کمسیون حقوقی و قضایی مطرح شود.

 

مجلس با استعفای قاضی زاده هاشمی موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۱شهریور)مجلس شورای اسلامی با استعفای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد با ۲۱۸ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر  موافقت کردند.

 

استعفای قاضی زاده در پس این مطرح شد که قرار است وی به عنوان رئیس  بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی رئیس جمهور منصوب شود.

 

بازگشت عزتمندانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی نمایشی از اقتدار و خودکفایی ارتش ایران بود

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۱شهریور) مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت دردانه امام حسین(ع)، حضرت رقیه(س) به مردم شریف و همکاران، گفت: بازگشت عزتمندانه ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در یک مأموریت دریانوردی  در پهنه اقیانوس اطلس حضور یافت و در یک مأموریت و مانور شرکت کرد را به ملت عزیز، به فرماندهی معظم کل قوا و به یکایک فرماندهان و رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  این حضور، نمایشی از اقتدار، خودکفایی و پیشرفت در ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و نشان داد ما هر زمان به مبانی ارزشی خود یعنی به خداباوری و مردم‌باوری ایمان داشته باشیم و بایستیم، مطمئنا می توانیم همه معادلاتی که مستکبرین و دشمنان دین الهی تدبیر می کنند را با شکست روبرو کنیم.

 

مسجد محوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد

حجت‌الاسلام علی بهروزه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بهره گیری از ظرفیت مساجد در حل مشکلات جامعه گفت: الگوی تعامل دولت مردمی با مردم و بهره‌برداری از ظرفیت نمازهای جمعه و مساجد برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه است که می تواند در حل مشکلات جامعه موثر باشد.

 

امام جمعه روداب کرمان  با اشاره به فعالیت دولت سیزدهم  اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت جدید در ابتدای کار خود است توجه به این موضوع مهم است که هم دولت از مردم توقعاتی دارد و هم مردم از دولت جدید درخواست‌هایی دارند. البته که هر دو وظایفی در قبال هم دارند. وظیفه مردم حضور در صحنه‌های مهم ملی و مذهبی خصوصا انتخابات‌هاست.

 

وی با اشاره به مشارکت مردم در شرایط کرونایی دور سیزدهم ریاست جمهوری افزود: مردم وظیفه خود را انجام داده‌اند. از دولت نیز 2 انتظار می رود. انتظار مهم از دولت این است که نیروهای انقلابی و مدیران جهادی در بدنه دولت برای خدمت به مردم انتخاب شوند. این موضوع باعث تشکیل دولت جوان مومن حزب اللهی شده و در نهایت ما را به آرمان مهمی به نام تشکیل تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان می‌رساند.

 

وی ادامه داد: ائمه‌جمعه و جماعات و تشکیلات نماز جمعه نیز وظایف مهمی در این زمینه دارند. مسجد محوری در زمان‌های مختلف شدت و ضعف داشته است. از اوایل انقلاب این موضوع در دستور کار قرار داشته و به همین خاطر توقع می‌رود که این موضوع در دستور کار دولت باشد. چه امام جمعه و چه ائمه جماعات و عزیزان دیگر مانند فرماندهان پایگاه‌های بسیج و.... می‌توانند کمک‌کارهایی برای تحقق این مهم باشند.

کد خبر 1093564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha