برداشت بیش از ۴ هزار تن پسته از باغات  قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: امسال ۴ هزار و ۳۰۰ تن پسته از سطح باغات استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «محمد پیله فروش» بیان کرد: عملیات برداشت محصول پسته از سطح 4 هزار و 920 هکتار از باغات این استان آغاز شده است و امسال 4 هزار و 300 تن پسته از این میزان سطح باغات برداشت شود.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از 4 هزار و 920 هکتار باغ پسته بارور و غیر بارور استان متوسط میانگین عملکرد این محصول یک هزار و 50  کیلوگرم در هکتار است.

 

وی عنوان کرد: مهمترین مناطق کشت پسته در استان در شهرستان بوئین زهرا و قزوین است؛ پسته قزوین به واسطه وجود سبزینه و مقدار کلرفیل دارای رنگ و طعم منحصر به فردی است که در زمینه تهیه شیرینی جایگاه ویژه‌ای از نظر صادرات دارد.

 

پیله فروش توضیح داد: مهمترین ارقام پسته استان رقم‌های قرمز و سفید پسته، کال خندان، کله بزی، احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی و خنجری است.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵ ترمینال فرآوری بهداشتی پسته در استان فعال است و از سال ۹۸ طرح سرشاخه کاری و تغییر ارقام مناسب به صورت آزمایشی در ایستگاه تحقیقات پسته در حال اجرا است که در صورت موفقیت در بین باغات پسته استان ترویج خواهد شد.

کد خبر 1093568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha