آغاز بکار اولین مسجد سلامت استان مرکزی در اراک

حجت الاسلام حبیبی از آغاز بکار اولین مسجد سلامت استان مرکزی در اراک خبر داد.

حجت الاسلام«بهنام حبیبی» با اشاره به اهمیت فعالیت های گسترده در مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه های فرهنگی، اجتماعی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: مسجد حجت بن الحسن(عج) کوی هجرت فاز۱ در نظر دارد جهت کمک به کادر زحمت کش درمان اولین مسجد سلامت را راه اندازی نماید.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(ع) منطقه هجرت افزود: به همین جهت تست رایگان کرونا در این مسجد همه روزه به جزء جمعه ها انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه از روز 20 شهریور آغاز شد، ادامه داد: بعد از آغاز موج پنجم کرونا در استان و بار سنگینی که در منطقه داشیتم، جهت شناسایی و آغاز مراحل درمان افراد مبتلا به کرونا تصمیم به فعالیت در این راستا گرفتیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: بعد از رایزنی ها و پیگیری های انجام شده متوجه شدیم که در مرکز بهداشت منطقه فضا برای پذیرش افراد و در کنار آن افراد مشکوک به کرونا کم است و همه اقشار به ویژه افراد کرونایی نمی توانند به آن مکان مراجعه کنند چرا که این مکان گنجایش همه افراد را ندارد و در ضمن خطر ابتلا برای سایر  مراجعه کنندگان نیز وجود دارد.

حجت الاسلام حبیبی ادامه داد: ما مکانی را در مسجد حجت ابن الحسن (ع) در نظر گرفتیم تا دوستان از مرکز بهداشت به این مکان برای انجام تست کرونای اهالی مراجعه کنند که در این راستا اولین مسجد سلامت استان مرکزی جهت همدلی و کمک به کارد بهداشت و درمان راه اندازی کردیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(ع) اضافه کرد: در این مکان تست رایگان کرونا، غربالگری، پیگیری سلامتی بیماران کرنایی  و ... انجام می شود.

 

امام جماعت مسجد حجت ابن الحسن (ع) ادامه داد: این برنامه در ماه های آینده هم ادامه دارد و با همکاری کانون فرهنگی هنری، پایگاه بسیج، هلال احمر و هیئت امنا مسجد در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه این پایگاه سلامت مسجد همه روزه از ساعات ۱۰الی۱۲ صبح فعال است، ادامه داد: افرادی که علائم مشکوک به کرونا دارند می توانند برای انجام تست با همراه داشتن کارت شناسایی به مسجد مراجعه کنند.

کد خبر 1093601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha