مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز ملی سینما را تبریک گفت

«عبدالله بحرالعلومی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همزمان با فرارسیدن ۲۱ شهریور ماه روز ملی سینما طی صدور پیامی روز سینما را به هنرمندان عرصه هنر هفتم در استان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همزمان با فرارسیدن 21 شهریور ماه روز ملی سینما طی صدور پیامی روز سینما را به هنرمندان عرصه هنر هفتم در استان تبریک گفت.

 

متن کامل پیام بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

بی‌گمان صنعت سینما در نقش یک رسانه جمعی، نقش بسیار مهمی در شناخت و خودآگاهی فردی و اجتماعی بشر دارد و در عین حال  بعنوان یک وسیله‌ی سمعی و بصری جذاب، بزرگترین کارکرد را در خلق رویا، ماجرا، شخصیت‌های دوست داشتنی، نفرت انگیز، ترحم بر انگیز و... و در نهایت ایجاد و تهییج احساسات عمیق انسانی ملهم از عشق و محبت تا ترس و نفرت را داراست. سینما گرچه در جایگاه خویش به عنوان هفتمین هنر و یا هنر قرن بیستم شناخته شده است، اما در نوع خود هنری است که شش هنر دیگر را به خدمت گرفته و یا بهتر بگوییم میان هنرهای دیگر یک نوع هارمونی و هماهنگی رو به اعتلا ایجاد کرده است.

 

این صنعت علیرغم آنکه درکشور ما نیز قدمت زیادی دارد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته است در راستای اهداف و آمال والای انقلاب ما که ماهیتی کاملا فرهنگی دارد، منطبق با ارزش های جامعه و در مسیر توسعه فرهنگی جامعه گام بردارد و در عین حال به عنوات عرصه‌ای مهم و پرطرفدار و مردمی، مورد حمایت متولیان فرهنگ و هنر  قرار بگیرد.

 

الحمدلله امروز درخت تنومند سینمای ملی ما و بخصوص شجره‌ی رو به رشد و توسعه هنر هفتم در استان اردبیل مفتخر به حضور موثر نسلی از جوانان و پیشکسوتان هنرمند، پرتوان، دقیق، خلاق و با اخلاقی است که حاکی از آینده روشن آن در کشور و دارالارشاد دارد.

 

اینجانب ضمن گرامیداشت روز ملی سینما، این روز ارزشمند را به همه تلاشگران این عرصه، به ویژه فعالان این هنر فراگیر استان اردبیل تبریک عرض نموده و توفیق هرچه بیشتر آنان را از درگاه خداوند بزرگ خواستارم.

 

عبدالله بحرالعلومی / دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

کد خبر 1093650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha