صادرات راهی برای افزایش ارزش پول ملی است

نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صادرات راهی برای افزایش ارزش پول ملی است.

«علی جدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: صادرات راهی برای افزایش ارزش پول ملی است، پایین نگه داشتن قیمت دلار آن هم به صورت دستوری نمی تواند ثباتی به قیمت دلار بدهد.

 

 

نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: در حال حاضر مرزهای مشترکی با برخی از کشورها داریم لذا اگر می خواهیم ارزش پول ملی ارتقاء پیدا کند باید به واسطه تعامل با برخی از کشورها ثروت را از طریق فروش تولیدات بالا ببریم.

 

جدی با بیان این که در راستای تقویت ارزش پول ملی باید دست به صادرات بزنیم، عنوان کرد: صادرات می تواند منابع مالی ما را افزایش دهد به عنوان مثال سالانه با کشور ترکمنستان ۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم اما در حال حاضر این رقم به زیر ۱۰۰ میلیون دلار رسیده و این مسئله هم هیچ ربطی به تحریم و این گونه مسائل ندارد و مربوط به ناتوانی ما است.

 

 

وی ادامه داد: البته در برخی کشورها هم اوضاع به همین منوال است  و حتی بخشی از بازارهای افغانستان را هم از دست ما درآورده اند.

 

 

نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تصریح کرد: باید کالاهای با ارزش افزوده را صادر کرده و منابع آن را به کشور بازگردانیم که موجب افزایش سرمایه و همچنین افزایش ارزش پول ملی خواهد شد.

کد خبر 1093700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha