اجرای آزمایشی زبان آلمانی و فرانسوی در پایه هفتم

ملکی از نصب رمزینه های سریع پاسخ در کتاب درسی خبر داد و در ادامه گفت: دروس آلمانی و فرانسوی در پایه هفتم به صورت آزمایشی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «حسن ملکی»، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست خبری خود با تجلیل از برنامه های سال تحصیلی 1400-1401 گفت: امسال در یازده حوزه تربیت و یادگیری با رویکرد تحولی مبتنی بر اسناد تحولی راهنماهای برنامه درسی طراحی و تولید شده است و این برنامه درسی به شورای عالی آموزش و پرورش برای بررسی و تصویب ابلاغ شده است.

 

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده نیز حدود 10 درصد کتاب های درسی بر پایه راهنماهای برنامه درسی در قالب بسته های تربیت و یادگیری تولید می شود. همچنین راهنمای برنامه درسی ویژه برای دوره پیش دبستانی با محوریت خانواده تولید شده است. همچنین محتواهای مراکز و سازمان های دیگر را نیز بررسی و با معیارهای خودمان تطبیق دادیم و حدود هفت محتوای پیش دبستانی تحویل سازمان تعلیم و تربیت کودک شده است.

 

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در ادامه به برنامه درسی آموزش های غیر حضوری در شرایط کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه درسی در مرحله نهایی و ویرایش است که طی چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

 

ملکی با بیان اینکه در حوزه کاردانش نیز شش رشته طراحی شده است، گفت: این رشته ها شامل تعمیر و نگهداری تجهیزات پرورش دام و طیوری، محیط بانی، بهداشت دام روستایی و عشایری، تعمیرات ناوگان، خط و سازه های ریلی و چهره پردازی است.

 

ملکی همچنین به چاپ و توزیع کتاب های درسی اشاره کرد و گفت: تعداد 146 میلیون جلد کتاب را در سطح کشور امسال چاپ و توزیع کردیم که شامل حدود 945 عنوان برنامه درسی بوده است و دانش آموزان می توانند تا 31 شهریور با ورود به سامانه سفارشات خود را ثبت کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در دوره ابتدایی 96.92 درصد، در دوره اول متوسطه 87.22 درصد، در دوره دوم متوسطه 83.7 درصد کتاب های درسی ثبت سفارش شده اند. در مجموع 91.96 درصد سفارش ها ثبت شده که 89.98 درصد ثبت نام دانش آموزان بوده است؛ از این آمار 9 درصد دانش آموزان هنوز سفارش های خود را ثبت نکرده اند.

 

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین از نصب رمزینه های صحیح پاسخ در کتب درسی خبر داد و بیان کرد: این یک اقدام فناورانه است که می تواند در تربیت و یادگیری دانش آموزان موثر باشد. دانش آموزان این امکان را دارند با گوشی همراه از طریق QRcod‌ که در کتاب های درسی نصب شده وارد محتوای درسی شوند.

 

ملکی همچنین از انتقال درس آمادگی دفاعی از پایه دوازدهم به پایه دهم خبر داد و تصریح کرد: دروس آلمانی و فرانسوی نیز در پایه هفتم به صورت آزمایشی اجرا می شود تا دانش آموزان علاوه بر زبان انگلیسی زبان های دیگر را هم فرا گیرند.

 

 

کد خبر 1093809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha