راە حفظ و نگهداری بناهای تاریخی واگذاری به  بخش خصوصی است

استاندار کردستان گفت: راە درست و اصولی حفظ و نگهداری بناهای تاریخی در استان واگذاری این اماکن به بخش خصوصی است.

بە گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار کرد: در سطح استان تعداد زیاد بنا و ساختمان تاریخی وجود دارند که از لحاظ اعتباری مرمت و نگهداری آنها برای دولت امکانپذیر نیست و بر همین اساس راهکار درست واگذاری این بناها به بخش خصوصی است.

 

 

وی اضافه کرد: بخش خصوصی با صرف هزینه معقول و در زمان کم این بناها را مرمت و آنها را نیز از خطر نابودی حفظ می‌کند و همزمان نیز می تواند از طریق آن اشتغالزایی ایجاد کند.

 

 

مرادنیا اضافه کرد: در استان کردستان در چندین مورد واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی انجام شده که نتیجه رضایت بخشی داشته و این روند باید ادامه داشته باشد.

 

 

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به رونق مبادلات تجاری از طریق مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه اشاره کرد و گفت: ما وقتی مرز رسمی داریم باید خود را موظف به ایجاد زیرساخت ها و امکانات آن بدانیم.

 

 

وی با بیان اینکه شهرستان بانه بواسطه وجود مرز، منطقه ویژه و منطقه آزاد در آینده می تواند بسیار توسعه پیدا کند، افزود: لازم است آزمایشگاه استاندارد در منطقه ویژه اقتصادی بانه ایجاد شود که هم به مرز نزدیک است و هم در دل منطقه آزاد واقع شده است.

کد خبر 1093830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha