انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر گیلان و بسیج سازندگی

غلامی از امضای تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر استان گیلان و بسیج سازندگی خبر داد و گفت: نزدیک به یکصد سال است که هلال احمر در تعامل با مجموعه های نظامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز(یکشنبه، ۲۱ شهریور) در حاشیه جلسه امضای تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر استان گیلان و بسیج سازندگی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به منظور گسترش مشارکت، همفکری و همکاری در زمینه های مختلف و توسعه اهداف بشردوستانه و سازماندهی تیم های عملیاتی انجام شده است.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: امروز در کشور ما فداکار خدمت داریم که طبق قانون اگر کسی در فرآیند خدمت رسانی آسیبی ببینید با نام زیبای فداکار خدمت در جمعیت هلال احمر شناخته می شود.



غلامی با بیان اینکه همانطور که همه اعضای هلال احمر می توانند بسیجی مخلص و پای کار نظام  باشند افزود: همه بسیجیان هم می توانند یک هلال احمری پای کار باشند و در طی حوداث مختلفی که رقم خورده است ما فرقی بین گروه های جهادی با روحیه بسیجی با یک نجاتگر هلال احمر، نمی بینیم.



وی بالاترین درجه در هلال احمر را درجه «ایثار» دانست و اضافه کرد: این پتانسیل که در جمعیت هلال احمر وجود دارد نزدیک به صد سال است که در تعامل با مجموعه های نظامی هم بوده است.



غلامی تصریح کرد: همیشه این دغدغه وجود داشت که چگونه می توانیم با ظرفیت سازمان بسیج تعامل داشته باشیم و تیم های امداد و نجات را تشکیل بدهیم.

 

وی ابراز خوشحالی کرد: امروز با امضای این تفاهم نامه بین جمعیت هلال احمر و سازمان بسیج سازندگی که شیوه نامه اجرایی این کار تدوین شده است، آموزش های لازم و هدفمند به بسیجیان ارایه می شود.



*غیر از حرکت های جهادی نمی توان کارها را پیش برد

«احمد ابراهیمی» نیز با بیان اینکه به حق، مدیون اباعبدالله(ع) هستیم اظهار کرد: امروز حرکت های جهادی پاسخگوی اقداماتی هستند که باید ارج نهاده شود و غیر از حرکت های جهادی نمی توان کارها را پیش برد.



رئیس بسیج سازندگی استان گیلان گفت: این همکاری های مشترک از قبل هم بوده و امروز ساختارمند شده است و می تواند تاثیر بسزایی در انجام فعالیت های مشترک داشته باشد، همانگونه که در اکثر اتفاقات غیرمترقبه کشور این دو سازمان در کنار هم به فعالیت پرداخته اند.



وی ادامه داد: امروز این اتفاق مبارک حتما در پیشبرد ماموریت ها و اتفاقات غیر مترقبه می تواند نقش موثری داشته باشد.



رئیس بسیج سازندگی گیلان تاکید کرد: جامعه هدفی که امروز به صورت تخصصی فعالیت می کنند، نیازمند آموزش هدفمند و تخصصی هستند که در زمان بحران بتوانند در سریعترین زمان ممکن همین گروه های جهادی وارد عمل شوند و خدمت رسانی کنند.

کد خبر 1093831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha