نانوایی‌ها از تعطیلی خودسرانه خودداری کنند

میرقربانی با بیان‌اینکه نانوایی‌ها از تعطیلی خودسرانه خودداری کنند، گفت: ۲۰ درصد از سهمیه نانوایی‌های متخلف کسر و به سهمیه نانوایی‌های قانومند اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید سعید میرقربانی» امروز(یکشنبه، ۲۱ شهریور) در جلسه کارگروه آرد و نان این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: در راستای تامین حقوق مصرف‌کنندگان نانوایی‌ها در ساعت مقرر اقدام به پخت نان کنند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌اینکه نانوایی‌ها از تعطیلی خودسرانه خودداری کنند، افزود: نانوایان متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

 

وی از کسر سهمیه آرد نانوایی‌های که خودسرانه اقدام به تعطیلی می‌کنند خبر داد و تصریح‌کرد: ۲۰ درصد از سهمیه نانوایی‌های متخلف کسر و به سهمیه نانوایی‌های قانومند اضافه می‌شود.

 

میرقربانی با اشاره به اینکه فرمانداری بندر آستارا با همکاری اداره صمت شهرستان برای متناسب‌سازی قیمت نان و امکان خرید آرد از سایر استان‌ها در حال پیگیری است، گفت: مشکلات نانوایی‌ها نباید موجب نادیده گرفتن حقوق مصرف‌کنندگان شود.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌اینکه براساس گزارش‌‌های واصله از سوی بازرسین اداره صمت و اتاق اصناف، اضافه کردن کنجد باعث گرانفروشی نان می‌شود، افزود: براساس مصوبه کارگروه آرد و نان اضافه کردن کنجد بر هرگونه نان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

وی تصریح‌کرد: بسته‌بندی و نگهداری نان نیز برای فروش در سایر روزها نیز پیگیر قانونی دارد و برخورد می‌شود.

 

میرقربانی تعطیلی برخی نانوایی‌ها را توجیه‌پذیر ندانست و گفت: به نانوایان هشدار رعایت موارد قانونی در این خصوص داده شود.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا از بخش‌نامه عدم ورود آرد از استان های همجوار به شهرستان انتقاد کرد و افزود: این بخشنامه باید لغو شده و شاهد ورود آرد کافی به شهرستان آستارا برای افزایش پخت نان و کاهش صف های طولانی باشیم.

 

*کشف محموله قاچاق آرد در آستارا

«محسن آهنی» نیز در این جلسه از معرفی ۱۱۰ نانوایی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با بیان‌اینکه تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی‌ها، کم‌فروشی و موارد دیگر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است، افزود: در رابطه با رفع موانع و مشکلات برای شهروندان با کسی تعارف نداریم.

 

آهنی از کشف و ضبط یک محموله آرد در حین قاچاق به خارج از شهرستان آستارا خبر داد و گفت: از عوامل ایست بازرسی ورودی آستارا و پاسگاه مرزی حیران خواستاریم نظارت بر قاچاق آرد را تشدید کنند.

کد خبر 1093848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha