مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) در عنبرآباد برگزار  شد 

شامگاه امشب ۲۱ شهریور ماه مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) با سخنرانی حجت الاسلام فضیلتی نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد در جوار قبور شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۱ شهریور ماه مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) با سخنرانی حجت الاسلام فضیلتی نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد در جوار قبور شهدای گمنام این شهر برگزار شد.


حجت الاسلام «فضیلتی نیا» در این مراسم، گفت: طبق روایتی از امام صادق (ع) که در کتاب ارزشمند اصول کافی آمده، ایشان فرمودند؛ خدای متعال ایمان را بر هفت سهم وضع کرده است بنابراین هفت بهره برای ایمان قرار داده شده است.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد افزود: اول بِرّ، احسان و نیکی؛ از آدم‌های با ایمان بیشتر کار خوب و نیک سر می‌زند تا کارهای شر و بد بنابراین در تاریخ می بینیم، از ابتدای اسلام تاکنون هر چه خیر بوده از شیعه و علمای ایشان بوده همچون مرحوم مجلسی‌، سید سید رضی‌، مرتضی‌، علامه بحرالعلوم، شهید اول و ثانی، امام‌ راحل و... که همه خیر بودند.


وی بیان کرد: در کلام اهل‌بیت (ع) آمده است؛ ما ریشه همه خوبی‌ها هستیم و دشمنان ما ریشه همه شرها هستند.


حجت الاسلام فضیلتی نیا ابراز کرد: در روایتی قدسی خداوند متعال فرمودند؛ من گنج پنهانی بودم و اراده کردم تا در زمین شناخته شوم بنابراین مخلوقاتم همچون انسان را خلق کردم تا قدر من شناخته شود، یعنی از انسان های خوب، خود خدا و قدر او شناخته شود.


سخنران مراسم شهادت حضرت زهرا (س)، ادامه داد: دوم صدق و راستی؛ دروغگویی ایمان انسان را تضعیف می  کند و در روایت است که دروغ گویی رزق را نیز کم می کند.


وی اظهار کرد: سوم داشتن یقین؛ در زندگی خود دائم از خدا، رسیدن به مرحله یقین را طلب کنید و انسان با شب زنده داری به اصل یقین دست پیدا می کند.


حجت الاسلام فضیلتی نیا اضافه کرد: چهارم مرحله رضا؛ یکی از صفات مومن این است که به هرچه خداوند برایش مقدر می کند، راضی است گرچه بلا و مصیبت هم باشد همچون وجود حضرت زینب کبری (س) که در اوج مشقت ها و بلاهای کربلا، جز زیبایی نمی بیند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد بیان کرد: پنجم وفای به عهد؛ مثلا اگر انسان به کسی قولی داد باید تا می تواند به آن وعده عمل کند، این قول دادن، به بچه و بزرگ و خداوند نیز فرقی نمی کند انسان باید روی عهد خویش پایدار باشد و در روایت آمده کسی که بر عهد خود استوار نباشد، دین ندارد.


وی خاطرنشان کرد: ششم علم؛ کسانی که اهل ایمانند نباید از علم آموزی کناره گیری نمایند، قدیم ها پیرمرد‌ها هم دنبال درس و سواد یاد گرفتن بودند.


حجت الاسلام فضیلتی نیا عنوان کرد: هفتم حِلم؛ حلم به معنای بردباری است و یعنی اگر شخصی به شما توهین کرد گاهی هیچ اعتنایی نباید کرد و این سیره ائمه اطهار (ع) است، حدیث داریم علمتان را به حلم زینت بدهید.


سخنران مراسم شهادت حضرت رقیه (س) در خاتمه تاکید کرد: باید سعی شود در مجالس اهل بیت (ع) از نی و ادوات موسیقی استفاده نشود نه این که حرام باشد خیر، بلکه با این گونه مجالس سنخیتی ندارد و بهتر است مسیر عزاداری ها و روضه ها از مسیر خود منحرف نشود و این را در سیره امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در مجالس روضه خوانی ایشان می بینیم بنابراین صدا و سیما مرجع تقلید ما نیست.

کد خبر 1093918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha