وضعیت ساخت خانه های زلزله زدگان باید مثل مهره های تسبیح در دستمان باشد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: وضعیت ساخت خانه های زلزله زدگان باید مثل مهره های تسبیح در دستمان باشد و اگر لازم باشد پنج روز در شهر سی سخت می مانم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، رئیس بنیاد مسکن کشور امروز (۲۱ شهریور ماه) در نخستین سفر کاری خود، جهت بازدید از آخرین وضعیت شهر زلزله‌زده‌ سی‌سخت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

 

در این سفر معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست بنیاد مسکن استان، فرماندار شهرستان دنا، امام جمعه شهر سی‌سخت و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

 

«اکبر نیکزاد» در جمع مسئولین، مردم و با حضور رسانه ملی و اصحاب رسانه، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم تابش که در زمان وقوع زلزله در این شهرستان چندین مرحله جهت بررسی و تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده به این استان سفر کردند، هدف از نخستین سفر خود به این استان را بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده‌ شهر سی‌سخت و رفع موانع موجود جهت تسریع در روند بازسازی در این منطقه که از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن می‌باشد، دانست.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: امیدوارم بتوانیم تا قبل از فصل سرما در این منطقه با همکاری همه‌ مسئولین کشوری و استانی و به ویژه با مشارکت خود مردم نسبت به واگذاری و بهره‌برداری جهت اسکان مالکین در واحدهای احداث شده گام‌های موثرتری برداریم .

 

وی با بیان اینکه مردم با شور و نشاط خوبی در حال تلاش بودند که واحدهای خود را به اتمام برسانند، افزود: مشکلی که امروز در روند باسازی مشاهده شد این بود که مردم زلزله‌زده خیلی توجهی به مبلغ وام و بلاعوض نداشتند و برخی واحدها را با مساحت بیشتری  احداث نموده‌اند که در ادامه‌ مسیر به مشکل نقدینگی برخورده‌اند.  

 

نیکزاد ادامه داد: در این زمینه پیگیری‌های لازم را به‌عمل خواهیم آورد که چه کمک‌های دیگری را نیز در این زمینه می‌توان انجام داد.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور یادآور شد: در بازدید میدانی از شهر، مردم با ما درد دل کردند که در مشاغل مختلف مشغول هستند و با تمام وجود مشارکت نموده و واحدهای خود را تکمیل نموده‌اند و یا در حال تکمیل هستند که بدهکار شده‌اند.

 

وی اظهار کرد: هر گونه تسهیلات چه به صورت وام و یا بلاعوض که در آینده برای مناطق زلزله‌زده‌ سی‌سخت مصوب شود، شامل حال همه خسارت‌دیدگان خواهد شد و لذا مردم عزیز تلاش کنند نسبت به تکمیل واحدهای خود تا قبل از فرارسیدن فصل آغاز مدارس و سرما و بارندگی، اقدام کنند.

 

گفتنی است، نیکزاد پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده و نشست بررسی وضعیت رفع موانع در بازسازی مناطق زلزله‌ زده پس از بحث و تبادل نظر که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دنا برگزار گردید با ابراز رضایت مندی از خدمات صورت گرفته، از همه‌ مسئولین و نهادهای مرتبط تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1093928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha