بازار لوازم خانگی تشنه قانونی محکم است

غزنوی با تاکید بر اینکه بازار لوازم خانگی تشنه قانونی محکم است، گفت: مافیای لوازم خانگی مانند یک اژد‌های هفت سر است که هر بار از یک جا سر می‌زند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی شب گذشته (یکشنبه 21 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه کالا‌های ته لنجی، تعاونی مرزنشینان و قاچاق پای ثابت بازار ایران است، گفت: درماه‌های گذشته شورای سیاستگذاری لوازم خانگی در وزارت صنعت تشکیل و پنج انجمن تولید کننده عضو آن شورا شدند؛ به لطف تشکیل این شورا، اولین سند استراتژی لوازم خانگی منتشر شده است.

 

وی با بیان اینکه در این سند، سهم SKD، CKD و CBU مشخص شده است، گفت: ولی مهمتر از همه موضوع کالای نیمه منفصله یا همان کالا‌های SKD، نیازمند تعیین تکلیف است. کالا‌های ته لنجی، تعاونی مرزنشینان و قاچاق در بازار ایران فعالیت زیادی دارد در واقع هیچ کالایی نیست که در ایران بخواهید و پیدا نکنید.

 

سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه در این شرایط اگر تولید کننده‌ای بخواهد بازار خود را در کشور از دست بدهد هرگز به بازار ایده آل و انبوه نمی‌رسیم بنابراین ما نیازمند قانون محکم هستیم، گفت: به نظر می‌رسد مجلس باید با قید فوریت به موضوع ورود کند و برای حمایت از تولید کنندگان لوازم خانگی و بهره مندی از یک استراتژی بلند مدت در این صنعت، قوانین وضع کند تا تکلیف تولید کنندگان روشن شود.

 

غزنوی در خصوص لوازم خانگی دپو شده در گمرک، با نام تجاری بوش گفت: مافیای لوازم خانگی مانند یک اژد‌های هفت سر است که هر بار از یک جا سر می‌زند. این کالا‌ها جزء اقلامی است که تا آبان سال ۹۹ به طور رسمی وارد گمرک شده و در شورای حل اختلاف گمرک مصوب شده که این کالا‌ها با توجه به منبع ارز و زمان ثبت سفارش‌ها مورد ممنوعیت قرار گرفته و در نهایت تصمیم به مرجوع شدن کالا‌ها گرفته شده، اما متأسفانه با لابی‌های صورت گرفته شاهدیم که گویا قرار است این کالا‌ها وارد بازار شود.

 

کد خبر 1093937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha