۱۰۰ روستای گیلان به اینترنت دسترسی ندارند

توکلی با بیان اینکه علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده باز هم حدود یکصد روستای گیلان به اینترنت دسترسی ندارند گفت: از سال گذشته تاکنون ۹۵ روستا در گیلان تحت پوشش شبکه پهنای باند قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فرزاد توکلی» شامگاه یکشنبه(21 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری اینکه چقدر زیرساخت‌های اینترنتی گیلان برای آموزش مجازی دانش‌آموزان فراهم است اظهار داشت: از سال قبل تاکنون برای پوشش پهنای باند و اینترنت به ویژه در مناطق روستایی گیلان اقدامات خوبی انجام شد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه سال گذشته 200 روستای استان به ارتباطات پهنای باند اینترنت دسترسی نداشتند یادآور شد: با تمام مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف اعم از تامین منابع مالی و تجهیزات وجود داشت از سال قبل تاکنون 35 سایت جدید و ارتقا یافته را در استان گیلان اجرایی کردیم.

 

توکلی با تاکید بر اینکه سهم قابل توجهی از تجهیزات لازم جهت ارتقاء پهنای باند اینترنت خارجی است و باید از خارج کشور وارد شود تصریح کرد: از سال قبل تاکنون بیش از 95 روستای استان گیلان تحت پوشش شبکه پهنای باند که شامل نسل سه و چهار اینترنت می‌شود، قرار گرفتند.

 

وی این موضوع را که تا قبل از شروع مهر ماه حدودا 15 سایت جدید هم در استان گیلان به مدار بهره‌برداری می‌رسد مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: از مجموع 200 روستایی که در گیلان پوشش اینترنت نداشتند حدودا یکصد روستا امکان دارد باقی بماند که به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان روستاهایی که در استان پوشش اینترنت ندارند را مناطقی صعب‌العبور که تعداد دانش‌آموزان کمی هم دارند دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با توسعه واکسیناسیون و با تمهیدات آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مقدمات آموزش حضوری در این مدارس فراهم شود.


 

کد خبر 1093969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha