افتتاحیه طرح استانی « طراوت» در مسجدهای جامع و قلعه رحمت آباد یزد

مراسم افتتاحیه طرح استانی « طراوت» با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در مسجدهای جامع و قلعه رحمت آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم افتتاحیه طرح استانی « طراوت» با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در مسجدهای جامع و قلعه رحمت آباد برگزار شد.

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در این مراسم گفت: ما در کشور 26 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد داریم که تقریبا 2 و نیم میلیون عضو دارند.

وی افزود: کانون های مساجد دارای شکلی نظام یافته و گسترده هستند در سطح کشور فعالیت های فرهنگی و هنری را با محوریت مساجد دنبال می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: سهم استان یزد از این تعداد 850 کانون با بیش از 65 هزار عضو است و آرزوی ما ایت است که این کانون ها در سطح استان فعال شده و باعث رونق در مساجد شوند.

حجت الاسلام سالاری گفت: یکی از ماموریت های اصلی ما در حوزه کودکان، نوجوانان و خانواده است که بایستی در جهت جذب این اقشار به مساجد تلاش کنیم و افرادی را تربیت کنیم که در آینده نزدیک کارهای فرهنگی و هنری در مساجد را زیر نظر امام جماعت و اردکان آن ادامه دهند.

وی افزود: طرح طراوت در 30 مسجد در سطح شهر یزد برگزار می شود که هر مسجد بین 30 تا 50 جوان و نوجوان را در در این طرح شرکت داده است و در مجموع بیش از 1200 نفر در سطح شهرستان در این طرح شرکت می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: جوانان و نوجوانان باید قدر این طرح را بدانند و برنامه های آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی را دنبال کنند و از مدت یک ساله این طرح بهره مند شوند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم فازهای بعدی این طرح را در کانون های مساجد استان داشته باشیم.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: ما معتقدیم که محیط مسجد باید به نحوی باشد که جوانان و نوجوانانی که وارد فضای مسجد می شوند به نحوی نشاط، شادابی و طراوت را تجربه کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: مسجد خواستگاه و پایگاه اسلام است که ما باید با تمام وجود از این سنگر محافظت کنیم زیرا هیچ فضایی قابل مقایسه با مسجد نیست.

در ادامه این مراسم نیز علی زباندان، کارشناس فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد و مدیر اجرایی طرح طراوت در استان یزد در خصوص روند اجرایی این طرح مطالبی را ارائه کرد.

کد خبر 1093995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha